keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Korillinen uusia omenoita

Toissapäivänä elämäni sai uuden käänteen. Valkeus laskeutui ylleni. Tunsin rauhan täyttävän itseni, sillä...
lovelove maciii1...mun ei enää tarvitsisi kärsiä toivottomasta kannettavastani, joka hädin tuskin pysyy käynnissä! Musta on varmaan tulossa vegetaristi, kun kiinnostus omeniin on näin suuri.

Mutta tosiaan, pitemmittä puheitta, kerrottakoon että mun Appleperhe on kasvanut kolmella tulokkaalla, Mac minillä, Magic Mousella sekä näppiksellä! Köyhänä opiskelijana mun oli väkisinkin pakko ostaa näyttö eri valmistajalta. Joka tapauksessa, meikäläinen on erittäin iloinen tästä hankinnasta, vaikkakin se maksoi mulle monet työtunnit ja säästöpossun totaalisen tuhoamisen. Silti, happy Axel is happy!
axyyyl
Tarina mun ja entisen tietokoneeni takana on mutkikas, täynnä kompastuskiviä, mutta silti täynnä rakkautta <3 ...tai no, ketä mä huijaan, en oikein tykkäillyt siitä sen jälkeen kun se alkoi sammuilemaan, ylikuumentumaan, kaatuilemaan ja suoritusteho heikkenemään päivä päivältä. Mutta, läppärini pääsi nyt ansaitulle eläkkeelleen 3,5 vuoden uskollisen tai vähemmän uskollisen palvelemisensa jälkeen, on aika siirtyä eteenpäin!
vanhus
Tässä työpöytäni vanha kokoonpano - läppäri, ja tuuletin joka piti sen hengissä ja käynnissä..
vauveli
..ja tässä uusi!  Miten on, kumman puolelle kallistutte? :-)

32 kommenttia:

  1. mulla on ihan sama kone ku toi sun vanha ja taitaa tältäki iha kohta elinikä loppumaan,akku kestää laturitta korkeintaan vartin ja kone sammuu oltua kaks minuuttia sylissä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, oivoi, otan osaa.. :-D Noi mallit tuntuu olevan ongelmia täynnä, luin joskus silloin aikanaan, kun tuon koneen hankin, käyttäjien arvosteluja siitä, eikä ollut kovin hurraavaa tekstiä.. :-D

      Poista
  2. voooooiei:---( mun kateuden määrää ei voi sanoin kuvailla! macit on niin KAUNIITA ja raikkaan näkösiä:0 mun suurimmissa unelmissani omistan joskus itekin applen koneen, ehkä kuitenkin mieluummin macbookin.

    onnea(?) uudelle koneelle ja ellei jo käynyt ilmi niin uuden koneen puolelle kallistun :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, tottahan tuo! Applen tyypit osaa hommansa :--) Mullakin oli harkinnassa MacBook, mutta päädyin kuitenkin tähän, sillä tajusin etten tarvitse kannettavuutta ominaisuutena lähes ollenkaan :-) Ja lompakkokin tykkäsi enemmän tästä valinnasta!

      Hihii kiitti ! :--)

      Poista
  3. voieiiii oon niin kateellinen noista:D.... kelpais toki mullekki! ja aivan tosi sulonen tuo sun omakuva:3! oot kyl söpö jos näin saan sanoa:D


    jahei btw kysymys, kesä vai talvi? 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, pistä säkin koneesi pakkoeläkkeelle ja vaihda Maciin :-D Voooi kiitos hurjan paljon! :-) Muuutta hööpöhöpö, oon yhtä söpö kuin Muumipeikon ja pyrstötähden Piisamirotta.. :-)

      Jaja kyllä mä kesän puolelle kallistun lähes sataprosenttisesti, talvi on ihan kakka :-(

      Poista
  4. tuun yöllä varastamaan ton. en tuu enää toimeen omallä läppärillä ku koulus kans tollaset, paitsi niis on se applen näyttökii. lisäks kaipaan piirtopöytää. siinä sit joululahjalistaa vaan :D ps. tosisöpö toi minituuletin tos vanhan läppäri vieres
    http://mylifeasrixa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et tuu onnistumaan, suojelen sitä hengelläni ;-) Mä käytin pitkän aikaa iPhonea kaikkiin juttuihin, jotka tapasin hoitaa koneella, koska läppärini oli niin toivoton tapaus, ja koulussa atk-luokassa oli ihan hurjaa kuinka esim napsauttaessani jotain kuvaketta, kone oikeesti avaa sen! :-D

      Hehe joo mäkin tykkään, se oli mun ylpeys <3

      Poista
  5. Kivat noi uudet laitteet. :) Lähetin sulle s-postia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tänks! :-) Jaja menenpäs tsekkaamaan :-)

      Poista
  6. Ohhohoo susta on tullut mac- friikki lopullisesti :___D ite en tajua noiden hehkutusta mutta kaikki muut tykkää paitsi mä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, jos mulla ois rahaa niin mulla ois kaikki mahdolliset Applen tuotteet joten ilmeisesti kyllä, turhamainen materialisti, minä.. :-D

      Poista
  7. Apple taitaa olla nopeempi ja uudempi malli, mutta uskon sen olevan nopeempi kun mun ikivanha pöytätietokone jonka oon saanu vanhemmilt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe joo, mäkin jouduin kärsimään raihnaisesta koneestani monet vuodet.. :-D

      Poista
  8. en näe applessa mitään sen erilaisempaa kuin muissakaan koneissa, se nyt vaan sattuu olemaan in töllä hetkellä. Paljon suoritus kykyisemmän ja tehokkaamman koneen saa windowssiin kallistuessa mutta joo seku ei oo trendikäs! mut ei mitää tyylikäs paketti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän kyllä näkökantasi, mutta koko elämäni Windows-koneiden parissa hommaillessani voin nyt verrata niiden ja Macin käyttökokemuksia, ja kyllä mä sanoisin että ekojen kokemuksien perusteella tää lyö Windowsit laudalta aivan täysin :-D Tottahan tuokin että monilla osasyy Applen tuotteiden ostolle on juuri se trendikkyys, mutta tuskinpa kukaan voi kieltää että laadukkaitahan nämä ovat :P

      Poista
  9. Mulla acer on kyllä toiminu ihan hyvin jo kahta vuoden :DDD

    JA IHMEKKÖS KU SUA EI OO NÄKYNY KOULUSSA SAATANAHH!!!! DDDDDDDD:::

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe no katotaan sitte uudestaan ku se on samanikäinen ku mun, 3,5 vuotta >:)

      Yyyyyyy no mitää, mä olin sairaana XDD

      Poista
  10. Hih, Applet ovat tunnetusti parhailta. Itseltänikin löytyy myös Applen pöytäkone, mutta se ei pyöritä suurta osaa peleistä, joten pelailen ja olen sitten tällä läppärilläni. Aika hauskasti olit tehnyt kun ostit näytön eri valmistajalta. :D

    Vierailin tänään Kokkolalandiksessa, mutta eipä miestä näkynyt. Kokkolassa näki ainakin kymmenkunta tieliikenneonnettomuutta. Oli kyllä mielenkiintoista, miten ensilumena voi sataa heti kerta heitolla 20-30cm lunta ! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepulis, oon samaa mieltä! Vielä ensi kesänä mahdollisesti iPad ja MacBook niin mitä muuta voi mies elämässään tarvita? :-D Hehe joo, piti rahanpuutteen vuoksi ostaa... :-D

      No höööh, olin mä hetken aikaa kaupungissa, kylmyys vei vain voiton melko nopeasti :-D Yöllä oli mukava kävellä kotiin -11 -pakkasessa.. :-)

      Poista
    2. iPad olisi kyllä aika cool. MacBookista en niin oikein tiedä, koska näin peliaddiktoituneena ihmisenä en voisi olla pelaamatta rakkaita pelejäni. :) Toivottavasti tulisi enemmän pelejä, joita voisi pelata myös Applella.

      Hih, minä olen jo linnoittautunut kotiin ja tehnyt tällaisen mahtavan laninurkkauksen takan viereen. :> Ulos tämä viluhiiri ei mielellään mene.

      Poista
    3. Hehe, mä en liiemmin pelejä pelaa, johtuu kyllä suureksi osaksi siitä, ettei mun edellinen kone pyörittänyt edes Miniclipiä :-D Mutta jos saisin vaikka joululahjaksi PS3, niin sen jälkeen voisin taas syöksyä pelien ihanaan maailmaan >:)

      Hehe, kuulostaa mukavalta :-D Mä täällä yhä sairastelen </3

      Poista
  11. hehhehhehheh, tuuletin... :D sellasen mäki tarvitsisin-.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah, no mun läppäri ei oikeesti pysynyt käynnissä ilman tuota :-D

      Poista