maanantai 9. heinäkuuta 2012

@ Kuusamo city

Kotihuudeilleen palannut meikäläinen tässä moi! Tämä ruohonleikkaajapoika lähti siis tosiaan perjantaina Kuusamoon, vaikkakin yksin, koska Joni ei sitten päässytkään :-D Itse asiassa matkaan tuli muitakin mutkia, esimerkiksi se, ettei äiti lopulta meinannutkaan päästää mua matkustamaan vaan piti sitä huonona ideana koska olin lähdössä yksinäni. Äiskän mieli muuttui kuitenkin heti hänen soitettuaan Jennyn äidille: "Haluatko sä Axu oikeesti lähteä?" -Joo......? "No voit sä mun puolesta sitten!!" Nämä lauseet kuuluivat äidin suusta vietellessäni ruokatuntia perjantaina, ja mulle tuli hiukan kiire koska mun piti ehtiä pakata, ostaa lippu ja vielä postata blogiinkin alle tunnissa! Puhkuin kuitenkin intoa ja onnistuin kaikessa kolmessa ja teidän ois pitänyt nähdä mut loppupäivänä töissä, olin matkasta niin innoissani että juoksentelin ruohonleikkurin perässä bilemusat soiden, työn into oli huipussaan ja pomo katseli mua silmät pyöreinä.

Lähdin töistä hitusen aikaisemmin ja poljin kotiin suihkuun. Äiti oli laittanut mulle eväät jääkaappiin, mansikoita, kaupan kolmioleipä ja kokista, hihi. Tanssahdellessani juna-asemaa päin, jäin silkan hyvän fiiliksen vuoksi juttelemaan hetkeksi joillekin ihan tuntemattomille tyypeille jotka myös tarjosivat mulle mansikkaa vaikka mulla olikin sitä jo omasta takaa, mutta mikäs siinä! Itse asemalla tapasin sattumalta Idan ja lörpöteltiin kaikenlaista samalla kun söin evääni. VR oli myöhässä, kuten tavallista :-)
meikäpum kuusamo3
Jätin hyvästit Kokkolalle, ainakin hetkeksi! Matka taittui mukavasti Güntherin tahtiin, haha :-D Mulla oli hurjat fiilikset ja moni varmaan ihmetteli että mitä ihmettä tuo pojankloppi tuossa heiluu ja tanssahtelee..

Alle parissa tunnissa saavuin Ouluun, jonne Jenny, Matias ja Jenna ajelivat mua hakemaan! Odottelin heitä bussiasemalla kesäisessä +25 asteen helteessä, jonka jälkeen lähdettiin sitten yhdessä kaupungille tekemään ostoksia, joita olivat mm. hirmuisen siisti kauhuleffa!
kuusamo7

Matka Oulusta Kuusamoon tuntui lyheltä mahtavassa seurassa! Stereot soitti monet hyvät biisit, puheltiin mukavia, ja pystyin haistamaan ilmassa vapauden joka jotenkin omasta kotikylästäni puuttuu.
kuusamo9

Heti Kuusamoon päästyämme ajettiin kamuleideni kamun, Kimman, mökille missä Kimma ja Vappu jo odottelivatkin! Kuulin ensin väärin, että Kimmaa kutsuttaisiin Kimmoksi ja käytin sitä nimeä varmaan puoleenyöhön asti, hyvä minä!
kuusamo12 kuusamo10 vappujakimmawoo kuusamo20

Katsokaa mun jalkaa, mun kengänkoko on 40 mutta näyttääkö vähän isommalta...? :-D

Uskokaa tai älkää, olin ennen, vanhoina hyvinä aikoina, ihan hurja painonnostaja-steroiditykki-supermies ja suurena ylpeydenaiheenani oli se, että lähes kukaan ei pärjännyt mulle kädenväännössä! Kerroin tästä Matiakselle ja olihan meidän sitten pakko hiukan mitellä miehisiä voimiamme :-D Mun tasainen ruohonleikkuurusketus on myös näkösällä.
kuusamo19 kuusamo21

Olihan mun sitten pakko vetää pienoinen tuuletustanssi eeppisen voittoni kunniaksi! Yleensä kun en voita mitään.
kuusamo18

Meillä oli niin huippuhauskaa että ajantaju katosi ainakin multa ihan kokonaan, ja yhtäkkiä koittikin lähdön hetki. Tiedätte varmasti sen tunteen kun jonkin illan ei haluaisi koskaan loppuvan? Mä ja Vappu rukoiltiin Jennyä polvillamme että oltais voitu olla vielä vähän aikaa, mutta tuloksetta, haha :-D
kuusamo13

Sanottiin sitten heipat Kimmalle ja Vapulle, jotka jäivät mökille yötä, ja jatkettiin matkaamme Jennyn, Jennan ja Matiaksen kanssa Jennyn mummulle jonne sitten majoituimme koska Jennyn asunto, alkuperäisesti suunniteltu punkkaamispaikkamme, oli sukulaistensa valtaama :-) Syötiin ihan ekaksi yöpalaa, jonka jälkeen päätettiin katsoa yksi kauhuleffa josta en muista juurikaan mitään koska nukahtelin muutaman minuutin välein.

Heräsin aamulla kymmenen aikaan siihen kun joku kuiskaili oven takana: "Onko tuo poika vai tyttö..?" Jennyn pikkusiskot halusivat tietää oliko tuo sängyssä boksereilla makaava pörröpäinen olento uros vai naaras. Vastasin unenpöpperössä jotakuinkin äijämäisellä äänellä: "Tyttö, mitennii?" Pikkutytöt lähtivät kikattaen pois, ja myöhemmin meistä tuli kamuja, haha :-D 

Lauantaina tutustuin myös Liisaan jolla oli muuten aivan sikasiisti kämppä, sellaisen mäkin tahtoisin!! Samaisena päivänä satoi rankasti ja olin laiskiainen kameramieheksi.
kuusamo17

Oon vähän opetellut juomaan kahvia maidon kanssa, tai no, ehkä pikemminkin maitoa kahvin kanssa.. :--D Ehkä musta ei kuitenkaan tuu koskaan sellaista ylevää kahvimonsteria joita tunnen muutaman.

Sunnuntai kului ihan liian nopeasti kiireessä ja Elisan siskon rippijuhlissa. Jenny ja Matias tuli mukaan hyvästelemään mut, ja puksutin takaisin Kokkolaan puolenyön jälkeen vähän haikeissa fiiliksissä. Musta tuntuu että kuusamolaisten kannattaa valmistatua mun paluuseen! ;)

Tosiaan, tiivistääkseni kaiken vielä pienempään pakettiin, mun viikonloppu oli aivan M-A-H-T-A-V-A. Mitä teidän viikonloppuun kuului? :-)

Ps. Todella monet toivoivat lisää "normikuvia" mun blogiini, joten tässäpä niitä olisi melkoinen liuta, olkaa hyvät!

46 kommenttia:

  1. ihana postaus ja ihania kuvia ! <3 toteutit ainaki mun toiveeni :D !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos hirmupaljon! :-) Kesällä toiveet käyvät toteen ;)

      Poista
  2. Ai että oon niin söpö XDD mut kiva et oli kivaa ja kivoi kuvia ja mullaki oli kivaa! :):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hei sama täällä, oon tämmönen söpö vihanen orava vai miten se oli :3 Pitää päästä vielä uudestaan kesän aikana!! :-)

      Poista
  3. Kunnon naurut sain tuosta uros vai naaras jutusta. :DD Wuuhuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhaha niin sain mäkin ja oonkin kertoillut siitä aika monelle kaverille :---D

      Poista
  4. "Onko tuo poika vai tyttö.." :P Hajosin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe sama täällä siinä tilanteessa.. :--D Mukava herätys :-)

      Poista
  5. Lisää tälläsiä! Tosi kiva postaus, itekkin vois täntapaisia joskus tehä :) Ja hahaah Günther on paras <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos! :-) En tee täntyylisiä postauksia lähes koskaan, koska kavereiden kanssa ollessa kamera roikkuu harvoin mukana, mutta kiva jos tykätään :-) Tee toki! Hehee joo ja sen viikset <3

      Poista
  6. mistä toi sun ihana toppi on peräsin !!
    kiva postaus, nää 'normikuvat' on välillä kivoja :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee se on Henkkamaukalta :-) Etsiskelin koko kevään tuollaisia hihattomia paituileita rennommalla kaula-aukolla, ja oon nyt löytänyt niitä seitsemän tai kahdeksan kappaletta jo :-) Kiitoksia! :)

      Poista
    2. eikä !! mäkin oon yrittäny ettiä tommosia ja omistan tasan yhen. en oo tainnu onnistua yhtä hyvin ko sä ? :----D toi on tosi kivan näkönen sulla !

      Poista
    3. Hehe no mä oon vaan semmonen heppu että heti tollaisen kivan hihattoman/topin nähdessäni VIELÄPÄ MIESTEN HYLLYSSÄ, syöksyn kimppuun kuin nälkäinen hyeena ;) Kolua vaan lisää kauppoja niin eiköhän löydy!

      Poista
    4. hahhah no sen uskon :DD pystyn kuvittelemaan kun hyökkäsit siihen..
      joo mäpä koluan !!(;

      Poista
    5. Hahhah, voi ei, millaisenhan mielikuvan annoin itsestäni XD Mutta onnea etsintään! :-)

      Poista
    6. Erittäin hieno blogikirjoitus olen hieman kateellinen kun osaat kirjoittaa noin helvetin hyvin t. Jari

      Poista
  7. samaa mieltä ko edelliset ! eli tosi kiva postaus:) mukava kattoo välillä näitä normi kuvia! mutta sitte rupesin miettimää että josset tykkäis muokkailla kuvia ja lisäisit aina vaan tällaisia "normikuvia" niiin kaikki postaukset ois kauheen sekavia eikä niin omaperäsiä niinku sulla on tähän asti ollut!:) eli siis se mitä tässä mun loistavilla selitystaidoilla yritän viestittää niin on se, että sun blogias on tosi miellyttävää lukee koska oikeesti jaksat panostaa tähän mm. just muokkaamalla niitä kuvia, mutta että on tosi virkistävää ja hauskaa joskus saada nähä just noita normaalikuvia:) -toivon että sait edes jotain tolkkua tästä:DD terveisin. suuri blogisi fani:3 tykkään hiiiiiirmusesti susta ja sun blogistas!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii hurjasti kiitoksia! :-) Niinpä, mun mielestä on kivaa vaihtelua tehdä välillä tällaisiakin postauksia vakavissaan muokattujen, kuvattujen ja tarkoin suunniteltujen kuvien rinnalle :-) Ehkä näin voin blogillani antaa vähän kaikille jotain. Sainhan mä hyvinkin tolkkua! Hihii hassu, ihanaa kuulla! :--)

      Poista
  8. Tuli niiiiiiiin kesänen ja hyvä fiilis kun luki tän postauksen :D ! aikasemminkin oon maininnu, että oon lukenu tätä ihan alusta asti ja tää oli mulle vähän sama kuin petri pennan blogi, "mikä tolla on vittu hätänä" mut sun kuvas ja teksti menny niiiiiiiiin paljon aikuismaisempaan suuntaan !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kivaa jos onnistuin välittämään fiilikset sinne ruudun toisellekin puolelle! :-) Hahhaa nojoo, voin mä itsekin myöntää selailtuani vaikkapa vuoden takaisia postauksiani että olin mä vähän..jotain :-D Kun niitä lukee, tuntuu että on oikeasti kasvanut ihmisenä, ainakin jonkin verran :-) Kiitos!

      Poista
  9. sä oot nii ihana ku vastaat kaikkii kommentteihi ! <3 on vaik kui kivaa ain kattoo mitä oot vastaillu :)postaus oli MAHTAVA !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aattelen sillä lailla että jos joku näkee vaivaa kommentoidakseen mulle, niin tottahan toki vastaan parhaani mukaan :-) Kiitos paljon! <3

      Poista
  10. minkä kauhuleffan ostitte?

    VastaaPoista
  11. Jonkun hirmuisen kauhistuttavan paholaisleffan, en muista tarkkaan :-)

    VastaaPoista
  12. Löysin sun blogin sattumalta ja musta on ihan mahtavaa et löytyy miespuolisiakin ja mielenkiintoisia miesten kirjoittamia blogeja! :) jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee kiitos paljon, tänne löytää ilmeisesti montakin kautta! :-) Jatketaan!

      Poista
  13. Sairaan kiva postaus!!!:) ja hei aattelin ettäku mulla on sama kamera kun sulla, ni mistä tai miten opettelit kaikkia kuvaus juttuja? :D ps. Oot ihana!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi mukavaa jos tykkäsit! :--) Nooh, kokeilemalla oon opetellut lähestulkoon kaiken, en oo oikeen ohjekirjasten ystävä, ja oma ohjekirjani on ruotsiksi, joten.. :-D Hihiii kiitti♥

      Poista
  14. oot iha mun lähellä käyny ! :D waaaaaaaauuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, tuun vielä uudestaankin aikalailla piakkoin! ;)

      Poista
    2. meilt on jotain 50km kuusamosupercityyn :D Katoin noita kuvia ja huomasin jenna k:n tuolla, en tunne mut ulkonäöltä tiiän vaan ja mietin et miks on noin tutun näkönen :D

      Poista
    3. Hahhaa siistiä! :-D Sanoisin että TUNNEKSÄ JENNAN, jos et ois jo sanonut ettet tunne :---D Mutta maailma on pieni, haha!

      Poista
  15. Olipa hassua löytää sun blogi, kun olen Harhakuvassa kuviasi katellut :D Mukavalta näyttää, ja kuvat ovat tietenkin hienoja :))

    http://time-for-dreaming.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa tämäpä mukavaa kuultavaa että Harhakuvastakin on tänne löydetty! :-) Oikein paljon kiitoksia! :---)

      Poista
  16. Et kyllä ikinä usko, mutta näin sinut tänään Kokkolassa Anttilassa! Olin taas shoppailemassa kaveriporukalla kun eurolla pääsi. Olin ollut niin kiireinen, etten täälläkään siitä ehtinyt ilmoiteaalla, mutta ihmeen kaupalla näin sinut. Enkä tietenkään uskaltanut tulla morjestamaan ja näytit muutenkin kiireiseltä. ^^ Hetkeä myöhemmin hurjastelit skootterillasi pois.
    Toivon todella, että et huomannut minua ja saanut elinikäisiä traumoja. Ties mitä sekoilin siellä meikkipuolella.

    P.S. Hiustesi väri näyttää jännemmältä irl.
    Ja aikamoinen steroidimies olet kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ÄÄK APUA!! :---D Päivän ainut hetki kun olin yksin liikenteessä. Mulla oli tosiaan hieman kiire kun piti parturiinkin ehtiä :-) Mutta olisit vaan tullut moikkaamaan, mikäs sen parempaa! :-) Skootterini vei minut teurastuttamaan hiuksiani :-( En tainnut huomata, harmi kyllä :-(

      Hahhaa steroidimieshän meikä........ :-----D

      Poista
    2. Heh, onneksi et huomannut. Ja jos olisin jäänyt turhia pörisemään, niin olisit myöhästynyt parturista ! :)

      Poista
    3. Pööööh, yksi parturi sinne tai tänne :-)

      Poista
  17. Great blog post!

    xoxo,

    colormenana.blogspot.com

    VastaaPoista
  18. eikäää, oot käyny täällä! asun nimittäi kuusamossa ja tiiän noi tyypit.:D iha hassua.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jepulis, ja oon tulossa ens viikonloppuna uudestaan :-)

      Poista