torstai 23. helmikuuta 2012

Ylpeä isukki

Heippa! Vihdoinkin mun tilaama objektiivi suvaitsi saapua. Eihän sitä odotettu kuin vaivaiset kolme viikkoa, vaikka toimitusajaksi luvattiinkin 3-6 arkipäivää. Tais olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuolta paikasta tilailen yhtään mitään.. Olisin itkenyt verta jos se ei olisi ehtinyt saapua ennen meidän ensiviikkoista ulkomaanmatkaa :D

Joka tapauksessa, se on nyt käsissäni! Kyseessä oli siis Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro (tilasin myös Haman suotimen). Ensivaikutelmani objektiivista oli jämäkkyys, ja se, että sitä väännellessä ja käännellessä ei tuntunut siltä, kuin koskettelisi jotain lapsuudenaikaista leluaan. Kameraperheeni kasvaa! sigma3 sigma1
Miinusta antaisin kuitenkin siitä, että automaattitarkennus on mielestäni melkoisen hidas ja äänekäs. Manuaalinen tarkennus on musta kätevämpi. Makro-ominaisuudet ovat sen sijaan ainakin näiltä näkymin loistavat! obj1
Ylemmässä kuvassa esiintyvän kittiobjektiivini käyttö jäänee nyt vähemmälle, vaikka se onkin minua uskollisesti palvellut.

Tää oli nyt tällainen absoluuttiset kameroitunut postaus, mutta vaihtelu virkistää, vai? :> Haluaisin vielä kysyä, että millaisista postauksista tykkäätte eniten mun blogissani? Valokuvauspainotteisista, ostospostauksista, randomsekoaxel-postauksista, vai mistä? :D

Ps. Mahdollisesti huomenna, ylihuomenna ja jopa sunnuntaina on tulossa postausta! Maanantaina aamulla lähdemme matkaan kohti etelän lämpöä!;)

36 kommenttia:

  1. Aah, vihdoinkin uusi postaus! ;) Ja tykkään sun valokuvapostauksista, koska ne on niin satumaisia, osaat muokata tosi hyvin! Krhm, mullekkin voisit tehdä bannerin.... ;D


    www.getnailedlove.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe kiva jos postausta on odotettu;) Ja vooooi kiitos ihana:> Voisin mä oikeestaan tehäkkin! Nautin Photoshoppailusta, jos vaan saan kuvia mitä haluat sisällyttää banneriin ja sit vähän ohjeita että minkälaista haluut, niin eiköhän onnistu, kunhan mitään kuuta taivaalta ei pyydetä:D

      Poista
    2. Jes! Täytyy ensin kyllä varmaan ottaa vähän parempia kuvia, jos musta saa ja voin kertoo et saat ihan vapaat kädet, kunhan jtn just tollast satumaista, ihanaa! :) Mutta voithan säkin käydä kattoo mun blogista, jos siel olis jtn hyvii kuvii mistä saan inspiksen ^.^ :D


      www.getnailedlove.blogspot.com

      Poista
    3. Ja ainiin piti vielä sanoa, että blogin otsikoksi tulee sitten Walking on/in the moon (kumpi on parempi in vai on?), koska muutan myös osoitteen eräitten ihmisten takia ja olen kyllästynyt noihin : DD

      Poista
    4. Hmmmm no tuota tehäänkö vaikka niin, että ottaisit nyt jotain kuvia millaisia haluat tässä ensi viikon aikana kun oon siellä Kanarialla, kun nyt pidän pientä "tietokonelomaa", lukuunottamatta postausten tekoa ja pientä näperrystä:> Niin voisin sitten loman jälkeen väkertää jonkinlaista banneria;> Apua ootkohan ees tyytyväinen mun aikaansaannokseen sit :D

      Joo, no musta "Walking on the moon" kuulostaa paremmalta, koska mun kielikorva ainakin sanoo että noin se on oikein:> Laita vaikka mulle sähköpostiin viestiä, axel.eloniemi@hotmail.com

      :)

      Poista
    5. Juu käyhän se! ja varmasti olen, okei mustaki se kuulosti oikeemmalta ja juu laitan ne kuvat sitten sulle sinne :)

      Poista
  2. mä tykkään randomsekoaxel-postauksista :DD
    Jaja mulla olis pienimuotoinen postaus toive. Onnistuuks videopostaus mitenkään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnistuupa hyvinkin, miltä kuulostais videopostaus jossain Puerto Ricon hiekkarannalla? :)

      Poista
    2. Heh, sehän kuulostaisi tosi kivalta =)

      Poista
  3. randomsekoaxelpostaukset on ehkä parhaita :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha okei, niitä pitää sitten ilmeisesti lisätä! :D

      Poista
  4. randomsekoaxelpostaukset on huippuja! (: voisit mielestäni useemin ihan vaan kertoo kuulumisia! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaaa selvä pyy!;) (Oon aina miettinyt että miksi se on selvä pyy, koska pyyhän on käärme joten se voisi yhtä hyvin olla vaikka selvä rantakäärme! Okei oon outo.) Kuulumispostauksia tulee varmaan erittäin paljon tän meidän Kanarianmatkan jälkeen!:)

      Poista
    2. Täh? Kyystä oon kyllä kuullut ja pari kertaa törmännytki sellaseen, mut mistä sä ton pyykäärmeen repäsit? Pyyhän on lintu:D

      Poista
  5. Sun vauva saapui ♥ Mikä kamera sulla on? D3100?
    Jokseenkin jännää että mul on noi molemmat tasan samat objektiivit o___o*
    Ja se tarkennus tossa Sigman objektiivissa on kyllä kökkö, tosi hidas ja kamala ääni! Mut se on silti ihana :---D

    Mä tykkään valokuvauspostauksista koska kuvaat ja muokkaat niin mahtavasti!! Ja randomsekoaxel postaukset on kans kivoja :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep ja vauvelia oltiin kohdeltu kuljetuksessa vielä ihan hyvin, toisin kuin pelkäsin!♥ Ja mulla on tosiaan juuri tuo D3100:> AI että mitä!? Tämähän on jonkin sortin telepaattinen yhtelöpyhtelö yhtymä! Tai ehkei. No niin on, saman asian oot näköjään huomannut :D Mutta eihän se haittaa kun manuaalinen tarkennuskin on:) Paitsi se on vähän vielä vähän etanaisesti hitaampaa haha:D

      Voooi kiitos, mähän ihan punastun♥ Hehe mäkin tykkään ehkä eniten tehdä valokuvauspostauksia tai randomsekoaxel-postauksia, koska niihin saan kirjoitella kaikkea hassua ja nurinkurista ja kertoa vaikka mangustien sosiaalisesta elämästä, ja silti kaikki tykkää!:>

      Poista
    2. Hyvä ettei vauvelia kaltoinkohdeltu postissa (lukuunottamatta sitä toimituksen kestoa) :--)
      Se on jännä juttu että on samat objektiivit :---D Ei sentään samaa kameraa, mulla on meinaa D3000 :D Melkeen sama kuitenki, eihän noissa tietääkseni oo mitään suurempia eroja lukuunottamatta D3100:n videokuvausominaisuutta, vai oonko väärässä? :D

      Mangustien sosiaalinen elämä on jännää :> Eikusiismitä :D
      Okei taas mä tulin tänne selittää jotain randomia, ehkä mä oon välillä hiljaa :D

      Mä en muuten ymmärrä tosta photoshopista YHTÄÄN MITÄÄN :< Okei osasin muokata tän: http://4.bp.blogspot.com/-fdtyZoHlb24/TzBIFN-T6OI/AAAAAAAAAdM/ol87BGYwj6I/s640/DSC_0265.jpg
      Siihen ne mun photoshop taidot loppuuki :'D Ei sillä et muokkaisin kuvia usein..

      Poista
    3. Jos joku ois heitellyt ja runnonut sitä ilkeästi niin ois saanut kyllä kuulla kunniansa Axel-sedältä!!! >:( Noooo siis D3000:ssa on 10,2 megapikselin kenno ja mun D3100:ssa 14,2. Muita eroja ei sitte taidakaan olla, en oo ihan varma:D

      Mangustien sosiaaliseen elämään kuuluu kuule vaikka mitä;) (Mun mangustijutut juontuu siitä että Maija kutsu mua joskus mangustiks ja mä sitä kalaks, eiks oo ihkuu♥)

      AAAAI säkin oot hommannut PS:än:O? Niceee! Siitä vaan harjoittelemaan niin kohta oot jo varsinainen taikuri Lutt.. taituri! ;)

      Poista
    4. No se olis ollu kyl aika ilkeetä >:( Ei toisten vauveleita saa pahoinpidellä! :<
      Aijaa, okei :D En mä noihin oo niin kauheesti perehtyny

      Kyllähän se mangustien sosiaalinen elämä on varmasti tosi jännää ;) Ja onhan se aika ihkua ♥

      Joo-o, taino, mun nörttipikkuveli jotenki ihmeellisesti latas sen mulle (ollaan aika pahiksia ;o) ku en ite ymmärtäny mitään... :D Noo, en mä oikeestaan oo niin kiinnostunu ees kuvien muokkaamisesta, oon enemmän kiinnostunu kuvaamisesta :D Mul menee ihan ohi noi PS:n termitki, vaik mun pitäis varmaan osata ne kun kerta oon kakskielisellä luokallaki... Hups :D

      Poista
    5. Vai että laittomasti latasitte!!!!11111 Te senkin huijaripuijarit :( Ymmärsin tuosta että sulla on englanninkielinen versio, am I right?:o Suomenkielinen on paljon kätevämpi hehe;)

      Poista
    6. Joo me ollaan aika pahiksia :( Taino, mun veli sen mulle halus lataa ku mun Gimp ei jostain syystä auennu ja valitin sille siitä..
      Jep, in english kyllä vain :D Höh, suomenkielinen olis kyllä kätevä... :P

      Poista
    7. Ootte te aika hurjia! Sano sun veljelle että "hyihyi T. A Boy With No Name" :) Hehe no ei se mitään, kyllähän sä varmasti englanninkielentaitosena pärjäät hyvin! :D

      Poista
    8. Pitää sanoa :D
      No ainaki mun varmaan PITÄIS pärjätä, se on sit ihan eri asia pärjäänkö... :D

      Poista
    9. Kyllä sä varmaan pärjäät;>

      Poista
  6. valukuvapainotteiset postaukset on parhaita, osaat niin hyvin muokata noita kuvia, tosi kiva kattoo!:D + videopostauksia lisää ! c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiiiirmuiset kiitokset sinne!♥ :) Ja kuten ylempänä mainitsin, lomaviikon jälkeen on tulossa trooppista videopostausta ;>

      Poista
  7. Kuinkas kaukaa jouduit ottamaan kuvan tosta kitistä? Millä asetuksilla yleensä kuvaat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tosi huono arvioimaan metreissä, mutta oiskohan noin kaksi metriä, kun kuvan otin 220mm polttovälillä.

      Ja no riippuu ihan valosta ja vuorokaudenajasta ja siitä, kuvaanko sisällä vai ulkona, käytänkö salamaa, mutta esimerkiksi tuon kuvan otin 220mm, ISO 800, 1/2, f5.

      Poista
  8. mulla on toi sama putki ja on aika harvinaisen paska :D se oliki nii halpa et en yhtää ihmettele vaikka hajoski kässiin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijjaa niinkös on? No katsotaan miten se näissä käsissä kestää, onhan siinä vuoden takuu :D

      Poista
  9. pidän sua jotenkin erittäin vittumaisena henkilönä jos joku on jostain asiasta eri mieltä kuin sinä. Ei pahalla, mutta vastaat niin vitun negatiiviseen sävyyn jos joku tulee sua neuvomaan esim. kuvamisessa ja antamaan vinkkejä. Ja kuvaa et ole voinut ottaa 2m päästä 220mm polttovälillä :l

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojaa, koitan kyllä olla ystävällinen suurinpiirtein kaikille, mutta jos joku tulee mua pilkkaamaan tai haukkumaan omaan blogiini niin välillä kiehuu yli, anteeksi vain:> Haha no en tiedä paljonko tossa oli väliä, sanoinhan että oon huono määritteleen:D Putki oli pystyssä pöydällä ja mä sängyllä.

      Poista
  10. kamalan sävyisiä kuvia. kokeiles muokata noista toi kylmäsävy pois ja btw paskin ostos ikinä. toi sgma on ihan suttura ja voi heittää mäkee heti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, ei niissä alunperin kylmää sävyä oo nimeksikään, lisään sen niihin koska tykkään itse niistä:> Oon tosin huomannut että esim. koulun kirjaston tietokoneilla ne näyttää vähän luonnottomilta. Ja en jaksanut tuhlata samanlaiseen Nikonin objektiiviin, ja omasta mielestäni tuo Sigma on ollut mainio.

      Poista
  11. Tuliks ton sigman mukana vastavalonsuoja ja mistä tilasit ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulihan siinä :--) Ja Tietokonekauppa.fi hoiti mun tilaukseni :--)

      Poista