torstai 9. helmikuuta 2012

Such a wannabe

Melkein koko elämäni ajan musta on sanottu, kaiken muun lisäksi, että "yritän olla joku muu". Ei väliä miten olen pukeutunut, käyttäytynyt, puhunut, mitä olen harrastanut, oon melkeen aina muiden mielestä ollut wannabe-se-ja-se-tyyppi.
naamaton

Mun bloggauksen alkuaikoina, kun mun kuvat olivat lähinnä päivän asu-painoitteisia johtuen siitä että huonolla kamerallani ei yksinkertaisesti ollut mitään järkeä edes yrittää kuvata mitään muuta kuin vaatteita päällään, väitettiin, että yritän matkia Gallerian söpöäBB-Ragnaria ja muutamaa muuta ihmistä joiden nimet eivät sanoneet mulle yhtään mitään.

Myöhemmin joku väitti mun jopa matkivan Thing For The Blingin kirjoittajan, Teemu Kuoppamaankin, tyyliä vaikka tällöin en vielä edes lukenut kyseisen muotibloggaajan blogia, enkä siksi myöskään tuntenut hänen tyyliään.
daa2 Muutamia kuukausia sitten kun aloin kuvaamaan ihmisiä, aloin saada kommentteja joissa väitettiin minun yrittävän matkia mm. Picture Puttosta. Selasin hänen bloginsa kokonaisuudessaan läpi, mahtavia kuvia, tosiaankin, mutta en ole varastanut ideoitani häneltä. Hän kuvaa ihmisiä, minä kuvaan ihmisiä, mutta niin tekevät myös miljoonat muut valokuvaajat.
daa3

Eihän se nyt ihan niin voi mennä, että jokainen joka postaa blogiinsa asukuvia, on automaattisesti matkija, ja jokainen joka on kiinnostunut muodista, on automaattisesti matkija, ja jokainen joka valokuvaa on automaattisesti matkija. Vai voiko?
fakeee

Nykyään tuskin kukaan voi olla täydellisen omaperäinen, ainoa laatuaan. Täytyy muistaa, että meitä ihmisiä elelee täällä maapallolla seitsemisen miljardia. Feikki-Axel kiittää ja kuittaa!

58 kommenttia:

  1. joo o on kyllä ihmeporukkaa ku tuollasta menevät väittämää :'D aiva rupes naurattamaan. Haluut olla wannabe-minä-itse. juu u kaikkea sitä kans kuulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan, enkä edes wannabe-minä, vaan pelkästään minä itse, se riittää:)

      Poista
  2. We gotta fake it to make it! 8D tuttu tunne.
    Mä luovuin mun hiusten vaalennusurakasta kun sain vihasta kommenttia et oon Janne Naakka- wannabe 8DDD Mutta älä välitä, ihmiset on tunnetusti tyhmii. Mäkin kuulemma näytän Gleen kurtilta tai Antti tuiskulta tai joltain randomilta tilanteen vaatiessa--

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MUISTAN muuten ton tapauksen! Joku anonyymi pisti menemään sun blogissa kun kerroit vaalennusaikestasi:o Ha, mäkin oon muuten kuulemma ihan ilmetty Jon-Jon Geitel:D! Mun kaikki kaverit on sanonu tosta, varsinkin sillon kun Roskisprinssi tuli elokuviin:> (Sillon mulla tosin oli vielä blondit hiukset) Tsekkaa toi traileri, näytänkö/kuulostanko häneltä---> http://www.youtube.com/watch?v=Pf3zvcgSRW0

      Poista
    2. hhm ehkä jollain tavalla 8D hasssuu tällänen oikeesti

      Poista
  3. Lyhyesti ja ytimekkäästi: hyvä teksti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jospa mäkin sitten pitäytyisin lyhyessä ja ytimekkäässä: Kiitoksia! :)

      Poista
  4. Ihmiset on vaan kateellisii ko uskallat olla oma ittes ja tehä just sellasii asioit ko ite haluut ja uskallat pukeutuu sillee ko tunnet omaks tyylikses ! Ei siin oo mitää väärää, päin vastoin, nostan sulle hattuu et uskallt olla oma ittes ! Ihmisil on vaan tapana hakee toisista ns. "vikoja" oikee hakemalla viimese päälle, ja jos ne ei löydä tarpeeks hyvii, sit ne alkaa itte keksii juttui, ja puhuu paskaa ja väittämään just esim. et on "feikki" jnejne. Ei niist kannata välittää pitkän päälle vaan elää omaa elämää just silleen ko itte haluu ja näyttää siltä minkä tuntee omakseen (: Tsemppii sulle ja respectii ! (::

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos oikein paljon sulle:)!♥ Mäki oon huomannu tosiaan, että joistakin ihmisistä puhutaan pahaa, vaikka heistä ei välttämättä edes oikeasti ole YHTÄÄN MITÄÄN, mistä voisi puhua. Pitää sitten keksiä juttuja tai vähän muunnella oikeaa tarinaa. Kohdallani tullut hyvin tutuksi. Kiitos kovasti oot ihana!♥

      Poista
    2. Juu ja mitä pienempi paikkakunta, sitä enemmän puhutaan. Mitä enemmän erottuu porukasta, sitä enemmän puhutaan. Mitä enemmän noudattaa omaa itseään, sitä enemmän puhutaan. Se vaan on tätä nyky maailmaa, valitettavasti. Mutta kiitos, niin olet itekin ihana ja sulla on hienoja ja söpöjä kuvia älä muuta ittees, tyyliis tai blogiis muitten mielipiteitten mukaan vaan oo oma itses !♥(:

      Poista
    3. Niimpä, niimpä! Ihmisille on vaan ilmeisesti tehty semmonen muotti, johon jokaisen pitäis sulautua. Ne jotka eivät sulaudu, joutuvat silmätikuiksi. EN muuta, kiitos hirmuisesti sulle!♥ :)

      Poista
  5. Ihan sairasta tuo, mua rupes oikeestin ottaamaan päästä tuo kun luin tekstisi. Siis mitä matkimista siinä on? Ei mitään. Se on niin sairasta että rupee oikein naurattamaan. Mutta kyllä mää olisin sun tilanteessa iloinen, NE KAIKKI ON VAAN KATEELLISIA!

    Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, siis jos oikeen etsimällä etsii niin tottakai samankaltaisia ihmisiä löytyy, se on fakta, matkimista se ei ole. Heh ehkä niin, tai sitten jotkut vaan halveksii mua niin paljon, mene ja tiedä:) Kiitoksia!♥

      Poista
  6. tuo on niiiiin ärsyttävää joissaki ihmisissä!:DD sää et todellakaan oo mikään wannabe, muistan ku ekan kerran bongasin sut ja sun blogin, olin sillai et "hei, kerranki joku joka on rohkeesti oma ittensä eikä tee niinku kaikki muutki." tykkään sun blogista ihan valtavasti, älä kuuntele noita haukkujia, taitaapi olla vaan kateellisia!;>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa jos ajattelet noin♥ Ja pyrinhhän mä olemaan niin oma itseni kuin vain suinkin voin, jos muhun tutustuu, niin tuskimpa voi yhtään mitenkään luulla mun yrittävän matkia ketään:> Valtavasti kiitoksia!♥ :)

      Poista
  7. Axu, sä oot _persoonallisin_jätkä_mitä_oon_koskaan_tavannu. Ja kyllä, voinen sanoa 'tavannut' sen perusteella että oon nähnyt sut kerranpari livenä :) Kuoppamaan tyyli on mielestäni lähinnä NEITI, tyyliin ''näin tän H&M:n kuvastossa pikkutyttöjen puolella ja rakastuin!'', mutta sun vaatteet on maskuliineja mutta kuitenki tyylikkäitä ja helvetin hyvin toisiinsa yhdistelty! Oo jäbä ylpee siitä mitä oot, laita hiuksias ja osta koruja ilman et kenenkään tarvii tulla siitä päätänsä aukomaan. Tiiän montaki poikaa, jolla ei oo munaa olla omia itsejään, ja se ajaa ne muiden kimppuun. Kaikkee hyvää, luv urself!
    Cheers,
    Rocca

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin ei kovin usein käy, mutta menin ihan sanattomaks, en tiedä mitä sanoa:o Niimpä, meidänkin koulussa näkee tusinoittain poikia, jotka näyttävät ihan samalta kuin vieressä istuva Make ja Mikke ja Samuli. Nytkin pojat on vasta huomanneett että chinoja on olemassa, ja nyt tyyliin joka kolmannella vastaantulevalla pojalla on tollaiset beiget chinot niinku tuossa mun ylemmässä kuvassa. Ei sillä että eivät saisi käyttää, mutta kun SAMA PORUKKA eka dissas mua juuri samaisita pöksyistä ysiluokalla ihan maasta taivaaseen, ja nyt tosiaan dissaajat käyttävät samanlaisia. Kyllä mä sitten itken verta jos alkavat huiveja ja koruja ja tämmöstä käyttämään, joista mua on kiusattu monet vuoden päivät..

      Okei mä taisin vähän eksyä aiheesta, haha, mutta mitäpä muuta voin vielä sanoa kuin että: HIRMUISESTI kiitoksia että sunkaltaisia ihmisiä on olemassa!♥:)

      Poista
  8. niin kuin mainitsis, monet bloggaajat tekee niin :D aika yleistä että ihmiset laittaa kuvia blogiinsa. Mun mielestä on ihanaa että uskallat pukeutua niin kuin haluat ja täytyy sanoa että kaupungilla kääntyis mun pää noin hyvinpukeutuvan perään ! (: joten älä lannistu tollasesta tyhmästä kritiikistä ja kateellisuudesta - oot mahtava !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin- blogi ilman kuvia; tulee heti tylsä vaikutelma. Teksti saa olla ihan pirun hyvää että sitä ilman kuvia jaksaa pitkän päälle lukea:> Voi hirmuisesti kiitoksia, ootpas ihana:)♥ En lannistu, thanks to you:>

      Poista
  9. Sä oot kyl kaikkee muuta ku feikki! Musta on ihanaa et edes joku uskaltaa olla oma ittensä ja pukeutuu niinku haluaa!
    Oot oikeesti tosi omaperäinen ja kaikki haukkujat on vaan kateellisia kun ne ei uskalla olla omia ittejään (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vooi ihan hirveesti kiitoksia!♥ Kyllä musta näköjään ainaki täällä virtuaalimaailmassa vähän tykätään:)

      Poista
  10. Toi vika kuva susta on muuten tosi söpö ((:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe voi kiitos♥:) Oletan että meinaat tota missä oon pikkunen:>? Mietin vaan että näkeeköhän kaikki tosta kuvasta että siinä oon mä, öää, 8 vuotta nuorempana:)

      Poista
    2. Joo just sitä mä meinasin ^^ Kyllä sut siitä tunnistaa, tosi sulonen <3 (:

      Poista
    3. Tunnistaako:o? Haha voi kiitoooos♥ :)

      Poista
  11. aivan mahtavia kuvia! ooot söpö;)

    VastaaPoista
  12. on sun jokku kuvat kyllä ihan selvästi otettu ideaa puttoselta!! ei siinä sillai mitää mutta tuppaa ärsyttää ku et osaa kuvata niin sitten yrität kuvata samanlaisia ku mikolla, joka on aivan kamalan hyvä ns. tuntuu että luulet olevas hyvä ja luulet ettei kukaan tajua että mikolla oli viime viikolla tai viime kuussa ihan samanlaisia kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herra on hyvä ja todistaa syytöksensä todeksi. Linkkaa Puttoselta kuva, josta oon muka varastanut idean. Et tajuakaan kuinka ärsyttävää se on, kun sinä, sama tyyppi (oletan?), tuut tänne lähes päivittäin kommentoimaan että "MATKIT PUTTOSTA!!!11111" Nyt kaipaisin kyllä todisteita?

      En osaa kuvata, ai, oonko jossain kohtaa väittänyt osaavani? Ja miten ihmeessä luulisin olevani hyvä, kun alotin kunnolla kuvaamaan pari kuukautta sitten, kuten tässä postauksessa kerroinkin. Pitääkö olla ammattikuvaaja että kameraa saa käyttää kuvien ottamiseen?

      Mutta niin, tosiaan, näytäppäs nyt niitä kuvia mitä oon sun mielestä matkinut, odotan innolla.

      Poista
    2. tää on kyl eka kerta ku tuun kommaan sulle koska nyt tuli tämmönen postaus asiasta joka on mua ärsyttäny! ja siis hyvä nainen korjaan*
      ja älä nyt pasko housuun, tää on vaan mun mielipide ja oikeastaan varmasti monen muunkin...kyllä sä ideoita otat isosti ja pienesti puttoselta, en rupea kuvia tähän linkkaamaan mutta nyt pienenä esimerkkinä olit muokannu monta itteäs kuvaan asukuvana tais olla.
      ja mähän en väittäny tosiaa ettet sais ottaa kuvia.
      käytä vaam sitä päätäs omiin ideoihin ja oikeesti mieti kunnolla ja huomaat ettei mun syytökset täysin olemattomia ole!!

      Poista
    3. EEEEEEIH no nyt meni kyllä pitkälle metsään! Ai ettäkö olin muokannu monta itseäni kuvaan? Sehän on melkeen mun tavaramerkki, ja et näemmä tiedä mitään kuvanmuokkauksesta. SIIS TOIHAN ON IHAN PERUS KIKKA, kaikella kunnoituksella, Puttonen ei ole sitä keksinyt eikä todellakaan ole ainut joka sen osaa...

      Kahden kuvan liittäminen toisiinsa on niitä ekoja asioita mitä Photoshoppaajat opettelee. Noin köykäisillä "todisteilla" on kyllä ihan turha tulla huuteleen mun kopioivan Picture Puttosta.

      Jos syytät mua tällaisesta, niin olisi periaatteessa sama asia jos syyttäisit mua esimerkiksi vinjentin käytöstä, tai mistä tahansa muusta.

      Kirjoitappas Googleen tyyliin "creative photography" tai jotain tän tyylistä, niin löydät aika hiton monta tämmöstä munkaltaista MATKIJAA:)

      Ja oi kyllä, päätänki todellakin käytän omiin ideoihini. Älä sinäkään käytä omaa päätäsi vain vikojen etsimiseen muista ihmisistä.

      Poista
  13. Hihi . Ehetpäs ollut eilen maisemissa kun olin Kokkolassa koko päivän . Olisin kuollut järkytykseen , jos olisit Cydeniassa kävellyt vastaan . 8>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voooi:) Lauantait ei yleensä oo mun kaupungillahegailu-päiviä:o Ja hei en mä nyt niin pelottava oo! :) Saa tulla moikkaamaan jos vielä satut tänne:>

      Poista
  14. Huhhuh aika naurettavaa. En tajua miks ihmiset väittää heti matkijaks jos on vaa persoonallinen. Musta tuntuu et moni tosiaanki on vaan kateellinen sulle ja ei siinä en ihmettele. Vaikka oot kuvannu vasta aika vähän aikaa oot ihan mahtava kuvaaja ja oisin onnellinen jos omaisin ton taidon ku sä. Sulla on tosi omaperäinen kuvaustyyli joka mielestäni ei muistuta lainkaan Puttosen tyyliä. Jatka vaan samaan malliin!!. On hienoa että osaat puolustaa itteäs ja olla oma ittes! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. He kiitos hirmuisesti!:)♥ Ihanaa kun edes joku ottaa kuvani ominani, eikä surkeina kopioina jonkun toisen kuvista. Ehkä jollain ihmisillä on vaan vaikeuksia hyväksyä jotain asiaa toisessa, kuten esimerkiksi sitä, että kyllä tämmönen neitimeikäkin voi osata ja oppia kuvaamaan:>

      Poista
  15. helmi toi banneri! tykkään sun blogista paljo (:
    http://ane-viveremilitareest.blogspot.com/

    VastaaPoista
  16. Hahah xD paljon kommenteja ja oon iha samaa mieltä ku muutki :)
    Mut haluisin kysyy ett millä kuvanmuokkausohjelmalla sä muokkaat kuvias? Ne on aina AINA nii hianoi ja haluisin iteki muokkaan tollai jotenki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe:) Muokkaan Adobe Photoshop CS5:llä, joka on musta kyllä ihan maailman paras kuvanmuokkausohjelma, sitä käyttäessään oppii kokoajan jotain uutta!:>

      Poista
  17. mikä noilla joillaki on oikeeesti hätänä?!! ne on joko kateellisia tai ei tiiä kuvanmuokkauksesta mittää tai on muuten vaa nii vitu idiootteja et pittää tulla valittaa sulle et oot joku wannabe tai feikki! Pukeudut just täydellisesti ♥ sun kuvat on täydellisiä ♥ ja tän blogin perusteella sun olemus ja luonne on iha täydelline ♥! Jatka vaa samaa mallii ja unoha noi fuckin urpot jokka väittää et sää matkit jotai! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, syynä voi olla kateellisuus, inho mua kohtaan, tai sitten vaikkapa vaan se että musta on pakolla löydettävä jotain vikaa.. Nojaa mitäpä se oikeestaan haittaa, kun monet, kuten sä, on kuitenkin mun puolella:) Kiitos ihan hirveesti!♥ :)

      Poista
  18. mun mielestä sul on omalaatunen rohkee ja ihana tyyli. emmä kovin usein nää kaduilla samanlailla pukeutuvia poikia kun sä. ja toi on harvinaista että 16-vuotias poika on tyylitietonen. sul on ihana blogi ja sä oot ihan supersöpö♥ täs on varmaa 10 kommenttii tätä samaa mut oli pakko tulla sanoo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voooi hirmuisesti kiitoksia, piristit mun väsymyksen täytteistä iltaa!♥ :) Hehe ei se mitään vaikka ois kuinka monta samanlaista kommenttia, kehuja ei kuitenkaan koskaan voi saada liikaa haha:>

      Poista
  19. viel tohon edelliseen mun ano kommenttiin; joku ottaa kuvan esim. vinyyli-levystä ja laittaa sen blogiinsa, jonkun toisen blogiin tulee kans kuva vinyyli-levystä EI tarkota että se toinen on matkinut idean. ei vittu oikeesti jos sulla on asukuva blogissas ja jollaintoisella kans niin ei oo matkimista ei vittu oikeesti. ja siis kuvien muokkaus photaril tollee niinku sun banneris nii se ei oo mitenkää vaikeeta eikä mitenkää jonkun vitun puttosen keksimää ei vittu ihmiset käyttäkää aivojanne .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, mä en kans yhtään tajua tätä:D Jos tommonen ois matkimista, niin joka toinen ihminen ois matkija ja nolo feikki koska siitä huokuis jonkinlaista samankaltaisuutta johonkin toiseen ihmiseen. Kiitti kun oot mun puolella! Ääh kirjotinkohan jotain väärin, en jaksa ajatella, mun aivot lyö tyhjää koska uni puuttuu...

      Poista
  20. outoa että jotku valittaa että sun tyyli olis matkittu jostai toisesta blogista, kun ei tarvi ottaa ku satunnaisesti 10 jonkun tytön blogia, niin todennäkösesti ihan samantyylisiä gina-kopioita ne on toisistaan :D Siis ei sillä etteikö sais olla, mut harvalla oikeesti on mitenkään persoonallinen pukeutumistyyli. Poikien kohdalla se "matkiminen" voi ehkä helpommin tietty pompata silmille, ku poikabloggaajia on sen verran vähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kyllä hyvä pointti! Kahta samanlaista pojan pitämää blogia tuskin tuleekaan ihan heti vastaan, mutta monen ei-niin-feimin pojan blogia selaillessani oon huomannut, että kommenttiboksista löytyy lähes aina kommentti "matkit sitä ja tätä ja tota". O_o

      Poista
  21. Joku linkkas tän tekstin mulle ja pakkohan mun on kommentoida.

    Mä muistan kun mä alottelin, niin sain kuulla aina kuinka matkin kaikkia muita kuvaajia. Musta se oli naurettavaa, koska tiesin kyllä ihan selvästi, etten ole niin tehnyt. Ja nyt porukkaa väitetään matkivan mua, hihi. Älä ainakaan stressaa tai huoli asiasta. Vaikutteita saa ja pitää ottaa muilta. Miten joku oppisi soittamaan pianoa jollei kuuntelisi muiden soittamista? Miksi sitten olisi eri asia valokuvauksen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuohon mulla ei kyllä oo lisättävää. Niin viisaita sanoja että oon tässä tuijottanut näyttöä lähes puoli tuntia, siltikään keksimättä mitään järkevää vastausta..

      Ps. Niin pitkään kuin oon sun blogia seurannut, oon ajatellut sut sellaisena henkilönä jonka voisi määritellä näin: "Legenda jo eläessään". Siks tuntuu ihan järjettömältä että sä itse kommentoit mun blogiin, apua:D

      Poista
  22. no huhhu, tyhmiä saa ihmiset olla jos väittää suo matkijaks! ei mun mielestä sun kuvat muistuta yhtään puttosen kuvia eikä sun tyyli oo mitenkään feikki :) oot ihana muista se!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi itse oot ihana kun tuollaisia kommentoit♥ Koitan ainakin olla niin aito kuin vaan netin kautta pystyy olemaan :)

      Poista
  23. Liityin lukijaksi! :3 Joskus kun blogisi oli ihanihanuusi, taisitkin linkittääkkin tän mulle galleriassa, mut mulla ei ollut vielä blogger-tunnuksia. Nyt sitten törmäsin tähän uudelleen, ja päätinpä ryhtyä heti lukijaksi :)

    Niin ja pitää tosiaan antaa tuollaisten puheiden mennä läpi korvien. Sä oot persoonallinen just tuollaisena omana itsenäsi, sanoivatpa muut (kateelliset) mitä sanoivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee taidanpa muistaa sut! :--) Kovasti tervetuloa seurailemaan mun kömmähdyksiä ja toivottavasti viihdyt!♥

      Jep, niinhän mä teenkin, päätin tässä postauksessa vaan valistaa porukkaa vähän. Hihii kiitos! :---)

      Poista