perjantai 18. marraskuuta 2011

Don't blame yourself, don't change yourself

Mä mietin todella usein sitä, että mikä ihme ongelma ihmisillä on homouden kanssa? Onko ihmiset niin epävarmoja itsestään, johtuuko se tietämättömyydestä vai johtuuko se siitä että sitä pidetään jollain tavalla vääränä tai sairaana? Homoseksuaalisuus ei ole sairaus. Kukaan ei voi myöskään itse valita että onko homo-, hetero-, vai biseksuaali. Niin kuin esimerkiks ei pysty vanhempiaankaan valita.




Se alko jo ala-asteella. Kiusaaminen ja vittuilu. En ees tiiä mistä se lähti. Mua homoteltiin jo sillon, vaikka tuskin silloin, noin 11-vuotiaana, erotuin mitenkään hälyttävästi massasta. Käytin jotain perus huppareita, farkkuja, verkkareita, samaa mitä muutkin saman ikäiset. Silti olin koulussa "se homo". Sillon se ei tosin häirinny mua, kiusaajia ei ollu ku muutama. Mutta yläasteelle mentyäni, kiusaaminen sai ihan uuden muodon. Mua alettiin tönimään, kamppimaan ja lyömään, haukkumisen lisäks. Sillon elettiin vuotta 2008. Olin seiskaluokalla. Mun hiukset oli nostettu pystyyn geelillä. Muistan että joku uhkas sytyttää ne tuleen jos laitan ne samalla lailla seuraavana päivänä.




Myöhemmin, kahdeksannella luokalla, löysin vaatemerkin nimeltä WESC. Rakastuin siihen. Mun oli pakko saada WESCin huppari. Ihan pakko. Valkoinen, mustalla logolla. Samaan aikaan ostin ekat mustat pillifarkkuni ja ekat lacosten kengät. Musta tuli "fruittari." Mua kiusattiin ja haukuttiin edelleen. 




Nykyään mulle huudellaan tosi usein, joka päivä, koulussa, kaupungilla, lähes kaikkialla missä kuljen. "VITUN HOMO", "VITUN HINTTI", "VITUN NEITI". Mikä antaa muille oikeuden tohon? Varsinkin kun muistaa sen tosiasian, että en edes oo homo. Ja varmaan kaikki tietääkin sen. Oon seurustellu tytön kanssa reilu puoli vuotta. Rakastan tätä tyttöä. Erittäin homolta kuulostaa, eikö?


Mä en oo koskaan hävenny sitä mitä oon, en oo koskaan koittanu olla enempää kuin oon. Oon aina ollu oma itseni. Jos olisin homoseksuaali, miks mä koittaisin sitä kieltää ja peittää? Mutta kun en ole. Ei voi olla todellista että "tasa-arvoisessa Suomessa" joutuu pilkan ja naurun aiheeks siitä, että sattuu pukeutumaan vähän eri lailla kuin valtaosa.


On tosi surullista, että kehotetaan olemaan oma itsensä ja rikkomaan rajoja. Mitä siitä sitten saa kun tekee niin? Aivan, saattaa päätyä kaikkien silmätikuksi ja kiusatuksi. On myös tosi surullista, että ihmiset luokitellaan just heteroiks, homoiks ja biseksuaaleiks. Mun mielestä jokainen ihminen saa rakastaa ihan ketä tahansa, oli kyseessä sitte mies tai nainen. Se ei ole väärin. Mä en tajua kirkon näkemyksiä homoseksuaalisuudesta. Kirkko haluaa kieltää sen että saman sukupuolen edustaja rakastaa toista saman sukupuolen edustajaa. Kirkko haluaa kieltää rakkauden. Se on ihan järjetöntä. Rakkautta, minkään muotosta, ei sais riistää keltään.

Kiitos ja anteeksi, mun oli vaan ihan pakko avautua tästä aiheesta täälläkin, mun on pitäny jo kauan. Mä oon vaan niin kyllästyny tähän homofobiaan joka Suomessakin vallitsee.. Mulle ei ainakaan oo mitään väliä että mikä kenenkin seksuaalinen suuntautuminen sattuu olemaan, me ollaan erilaisia kaikki:> Onneks mulla on ystäviä, jotka ei välitä siitä miten pukeudun tai siitä miltä näytän:). Ja lisäks mulla on teidät, lukijat:)

Ois tosi kiva kuulla teidänkin mielipiteenne asiasta tai vaikka asian vierestäkin:)

46 kommenttia:

  1. Homotellaanko vielä lukiossakin?

    VastaaPoista
  2. Jotenki kuullostaa niin tutulta, ois tosi kivaa olla sun kaveri :) Mustaki tuli fruittari joskus 2008-2009 ja olen sun ikänen :)

    VastaaPoista
  3. Vaikutat kuvissa todella homomaiselta, sori. Kiinnittäisit eri tavalla huomiota pukeutumiseesi. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka pitää muodista, ei tarvitse olla se massamuotiboy, joka on kuin kaikki muut suomalaiset ja lookbookin pikkupojat, jotka sattuvat pitämään vaatteista. Sen "fast fashionin" sijaan voisit panostaa laatuun ja ehkä samalla oppisit erottamaan hyvän huonosta. Kertakäyttökulttuuria jumaloivista ja brändätyistä söpöistä pikkupojista siinä kivassa tekstipaidassa vain harva osaa pukeutua oikeasti hyvin. Ehdotan tutustumista esimerkiksi styleforumin street & denim osioon. http://www.styleforum.net/forum/list/13/streetwear-and-denim

    VastaaPoista
  4. Loistava postaus, itse en ole joutunut samaa kokemaan mutta pystyn samaistumaan suhun silti.

    Niillä ihmisillä ketkä noin tekee, täytyy olla ihan helvetinmoinen asennevamma, epävarmuus ja niiden täytyy kulkea siinä massassa missä ei vaan mitenkään erottuis muista.

    Musta on loistavaa että on just ihmisiä keillä on OMA tyyli. Jos asuisit helsingissä, luultavasti porukka ei kattois sua vähän oudosti jos kirjoitat blogia, pukeudut tyylikkäästi ja erotut joukosta.
    Mutta tää perkeleen KOKKOLA... Täällä on vasta hiljattain alettu tajuamaan sanaa MUOTI. Moni sitä ei tajua vieläkään pukeutuessaan perus rytkyihin ja ostamalla kuteita sen takia, "ku muillakin on semmosia", ei vahingossakaan mitään, mikä ei erottuis tästä perus muodista.

    Jatka Axu samaan malliin, mä tykkään tosta sun asenteesta, haukkujat saa haistaa pitkän paskan ja opetella pitämään turpansa kiinni ja yrittää pääsemään eroon siitä epävarmuudestaan itsessä, tai kylpekööt siinä mutta eläkööt omaa elämää ja jättäkööt muut rauhaan ketkä on luovia ja hyvin pukeutuvia;-) mikä saa ne toimimaan ja käyttäytymään noin? ei vaan voi tajuta.

    Loistavaa joulunodotusta ja se vielä, et tyksin sun blogista paljon!:-) - J

    VastaaPoista
  5. tollanen haukkuminen yms on oikeesti niiin sairasta, en ymmärrä noita ihmisiä jotka sitä oikeesti tekee...:(
    mutta asiasta toiseen, miks et ikinä hymyile kuvissa?! tai sillee hymyilet sä silmillä mutta suu on sillee epähymyssä:D:D haluisin nähä susta sellasenki kuvan jossa hymyilet sillee kunnolla että suuki menee sillee hymyyn :)

    VastaaPoista
  6. Asiallista, tosissaan! Tämä postaus siis.

    En tosiaan ymmärrä mikä lupa ihmisillä on leimata joku toinen joksikin, jonka keksii omasta päästään. Mahdollisesti syynä on kateus. Ne pahimmat kiusaajat kyllä varmasti katsoo itsekin aamulla peiliin ja miettii onko vaatteet hyvät, vaikkei sitä myönnäkään. En edes yritä hokea sitä kyllä se siitä älä välitä- lausetta, sillä olet varmasti kuullut sitä muilta. Pärjäilemisiä!
    Tärkeintä on se, että sinä itse tiedät kuka olet.

    VastaaPoista
  7. Oon ihan samaa mieltä sun kanssa.
    On siis tosi typerää leimata ihmisiä homoks tai miksikään esim. tyylin perusteella. Sama että kiusataan siksi että joku on erilainen. Siinä ei vaan ole mitään helvetin ideaa.
    Sitä paitsi "you`re amazing, just the way you are" :))

    VastaaPoista
  8. Ihan ekaks, musta on ihan huippuu että uskallat olla sellanen kun ite haluut, ja et kiusaamisesta huolimatta et oo ruvennu pukeutumaa nii ku massa ! :)

    Itekkin asun suhteellisen pikkusella paikkakunnalla, jossa ei kukaa osaa pukeutuu hyvin. Okei onhan tääl muutama jack & jones jätkä mut sieltäki ne valkkaa kaikista vähiten huomioo herättävät vaatteet ja kuvittelee osaavansa pukeutuu vaan sen takii et ne pukeutuu jack & jonesin vaatteisii. Enkä mä nyt haluu dissaa tota merkkii, mut kyllä sieltä voi poimii tosi huonoja asuyhdistelmii...

    Ja sit vielä, mä oon nii samaa mieltä joka lauseesta ! Ei täällä voi olla hyvin pukeutuva poika ilman että leimataan homoks. Eikä myöskää tyttö jolla on paljon jätkii kavereina ilman et leimataan huoraks. Teitpä mitä vaa nii johonki sut leimataa.

    Ja mä rakastan sun blogii, sun kirjotustyyli on kiva ja päivän asut ihania ! Vaikka ite en kaikista vaatekappaleista tykkääkkää nii osaat yhistellä ne silleen et kokonaisuus on tosi hieno ! (:

    VastaaPoista
  9. Suomalisten kolme perisyntiä; kateus, ahneus ja ahdasmielisyys. Kaikkein vittumaisinta on kun näitä ajatuksiaan on pakko ruveta viljelemään ääneen yön pikkutunneilla siellä grillijonossa, tai kadulla vastaantuleville.

    Kannattaa painaa vaan menemään omana ittenään, ja antaa tuulikaappimiehien huudella puille. Tärkeintä on olla, ja totettaa oma itseänsä -niin kauan, kun ei vahinggoita muita.

    VastaaPoista
  10. Mä muistan viälki meijä tän keskustelun mikä samasta aiheesta käytii feisbuukissa ja oon yhä samaa mieltä! :o Ei seksuaaline suuntautumine ensinnäkää näy päällepäi .__. Mut jotkut ei vaa tajua sitä.. mun isoveliki ko sanoin, et aijon hankkii cäpin ni:"Ei! Kaikil lesboil o cäpit" kilahdin :'D Nomut ei se mee noi. Mua ärsyttää tollaset kusipäät ko vaa haukkuu muit silkast kateudest ja mielikuvitukse puutteest tai sit vaa siks, et ne pelkää erilaisuutta. D:: Mä oikeest meinaan jokapäivä parilta jätkältä vääntää niskat nurin ko ne nauraa muille ja ite pukeutuu nii huonost ettei niit voi kattoa .__.' räikeen oranssi ulkonakki, joka sellane iha perus ja tosi iso jaja ei sovi yhtää...hyi ja maailma hirveimmät farkut (y) Joo näist mun kommenteist tuppaa tulla aika sekavia mutmut. Älä hei välitä..oot tän kyl varmaa parii otteesee kuullu;D Mut oo oma ittes!:) Mä ite ainaki arvostan erilaisuutta ja ihailen ihmisii, jotka uskaltaa olla erilaisii ja pukeutuu niiko haluaa kunha ei nyt liiotteluu mee. :') Ja sit en tajua, miks kaikki emo jätkät on homoja?..iha oikeesti ei ne oo. Iha yhtäläillä ko muutki voi olla! ö__ö arg. Tää aihe saa mut ain kiehahtaa :'D

    - nöf tuli aika sekavaa ehehe...-

    VastaaPoista
  11. Arvostan tätä postaust :) kiva ku joku uskaltaa puhuu tälläsest aiheest näin :) tosi kiva postaus!

    Kiva et oot oma itses vaik muut sanois mitä! Ei ketään sais haukkuu! tiiän milt sust tuntuu ku porukka haukkuu, vaik mul vähä eri syyst, mut voimii sulle ! :)

    VastaaPoista
  12. Tää oli kyllä hyvä postaus, vaikka kamalaa onkin mitä oot joutunu kokemaan, että on kiusattu jopa fyysisesti.

    Musta on just hyvä, että ihmiset uskaltaa olla sellasia kun on, eikä yritä olla niinkuin kaikki muut. Eli mene massan mukana.

    VastaaPoista
  13. tää postaus oli niin täyttä asiaa ! suomalaiset vaan on niin saakelin ahdasmielisiä, ja pienemmillä paikkakunnilla se näkyy vielä paljon selvemmin. nostan sulle hattua, ku uskallat olla oma ittes.

    hyvä että sulla kuitenki on kans ihania ystäviä, pidä niistä kiinni ja lippu korkeel, ja näytä kiusaajille persettä!

    VastaaPoista
  14. Perseestä tommonen, että leimataan joksikin pukeutumistyylin takia :( Se on ensinnäkiä sua kohtaan loukkaavaa, mut mun mielestä se on kans homoseksuaaleja kohtaan väärin, koska niiden seksuaalisesta suuntautumisesta on tullu negatiivisessa merkityksessä usein viljeltävä haukkumasana.
    Ja musta on tosi hienoa, että teet täällä blogissas tämmösiä kantaaottavia kirjotuksiaki välillä, jokanen tämmönen on mun mielestä pieni askel kohti suvaitsevampaa maailmaa.

    Ja kerranhan me vaan eletään, nii jatka tota rohkeena olemista ja omaan tyyliin pukeutumista, ihan sama mitä muut siitä kelaa :)

    VastaaPoista
  15. Oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa! Me ihan jokanen ollaan erilaisia, eikä sitä erilaisuutta sais riistää keneltäkään. Mun mielestä on vaan hyvä ettei kaikki oo samanlaisia. Elämä ois sillon aika tylsää.

    En ymmärrä, miks ihmiset aina päättelee jotain jostain pelkän ulkonäön perusteella. Ei se kerro mitään. Paitsi tietysti sulla sen, että oot tosi tyylikäs :) Rakastan sun tyyliä!

    Ja toi kirkko.. miks ihmeessä sitä raamattua pitää tulkita tosi tarkasti? Raamatussa on niin monta epäkohtaa, että hyvähän siitä on ihmisten vedellä jotain johtopäätöksiä. Jos kaks ihmistä rakastaa toisiaan, niin miks ne ei sitten sais mennä naimisiin? En tajua.

    Tulipa taas romaani, mutta nää on semmosia juttuja, että aina menee hermot ja pakko kommentoida. Joitain ei voi vaan ymmärtää. Sulla on tosi kiva blogi! :) Tykkään!

    VastaaPoista
  16. mahtava postaus, pisti oikeasti miettimään !

    VastaaPoista
  17. Tää on oikeesti niin totta. Samaistuin jokaiseen lauseeseen. :) you are amazing, just the way you are

    VastaaPoista
  18. "VITUN HOMO", "VITUN HINTTI", "VITUN NEITI". Mikä antaa muille oikeuden tohon?"

    -Ei kukaan.

    Mielenkiintoinen tää sun postaukseksi aiheesta, joka on aina ajankohtainen - nyt tosin ihmiset alkavat heräämään ja ajattelemaan omilla aivoillaan. Ennen homous ja ns. "erilaisuus" on pelottanut kautta aikain ja erilaisuuttahan tämä ihmiskunta koittaa kitkeä pois vaikka kuinka ääri keinoin, otettakoon esim. Hra A. Hitler, joka teki massamurhia erilaisille ihmisille, ei ainoastaan juutalaisia joutunut keskitysleireille. Ensin oma väki ja sitten kaikki muut erilaisuudet ja kummallisuudet - ja aina sitä ajatellaan jälkeenpäin, että olipas kamala juttu - kuten se olikin. Tämäkin vasta sitten, kun alkoivat ajatella itse.

    Itse uskon vankasti nykynuorisoon, joissa vuosiluokalta nuoremmat ja nuoremmat oppivat suvaitsevaisuutta. Nyt kun ihmiset alkavat ajatella itse, homoillakin alkaa olla pikku hiljaa paremmat olot. Vielä naimaoikeudet ja adoptio-oikeus niin asiat alkaa olla pikku hiljaa paremmin. :-)

    Homous ei ole synti, pitää vain olla rohkeasti sitä mitä on.

    Tässä tällainen lukijan btw kommentti.

    VastaaPoista
  19. Suurin syy tähäm että kirkko ei hyväksy homoavioiliittoja on se, että kirkko toimii raamatun mukaan. Raamatussa sanotaan, että mies ja nainen kuuluvat toisilleen. Ei mies ja mies tai nainen ja nainen. Itselläni ei henkilökohtaisesti ole mitään homoja tai lesboja vastaan, mielestäni ihmiset saavat olla, ja pitääkin olla sellaisia kuin ovat. Ymmärrän silti myös erittäin hyvin kirkon, miksi se ei hyväksy avioliittoja.

    VastaaPoista
  20. Anonyymi1: Jotku lukiolaisetki homottelee jne, mutta meidän lukio on samassa rakennuksessa yläasteen kaa, niin niiltä niitä huutoja tulee sitte enempi..

    Anonyymi2: Jep, ois varmaa kiva tutustuu:)

    Anonyymi3: Noh, miten vaan, tää on mun oma tyyli, vaikutan miten homomaiselta vaan.. :D Lookbookista saa kyllä tosi hyvin inspiä pukeutumiseen, näin btw, tosi kekseliäitäkin pukeutujia sieltä löytyy:>

    Anonyymi4: Kiitos:) Niimpä, ja useinhan tällaset "kiusaajat" ei kiusaa yksin, vaan siinä on joku tietty porukka, ja ku yks tekee näin nii muut seuraa perässä. Ja totta, oli niiiin siisti tunne silleen, ku oltii viime keväänä Helsingissä, niin kukaan ei huutanu yhtään mitään, kukaan ei kiinnittäny muhun huomiota negatiivisessa mielessä!

    Jatkan, kiitos näistä kannustavista sanoista:) Erittäin hyvää joulunodotusta sinnekki!:)

    Anonyymi5: Niimpä.. Nooo en mä tiedä, musta näytän tyhmältä ku hymyilen, vaikka muut aina haluaa että hymyilisin:D Hymyilen mä irl kuitenki aika paljo;>

    Marssa: Jep, pitäähän sitä aina välillä:) Niin, kateushan siinä saattaa olla, mutta täällä päin mua kohtaan on muodostunu semmonen "inho", joka näkyy kokoajan kasvavissa määrin, ainaki mun ikäsissä tai vähä nuoremmissa ja vanhemmissa. Mutta kiitos paljon Marssa:)

    Anonyymi6: Samaa mieltä.. "You´re amazing, just the way you are" on mun lempilauseita:)

    hih(: : En tietenkään rupee, sittehä se ois sama niinku kiusaajat ois voittanu. :> Ja mustakin Jack&Jonesilta löytyy tosi paljon kauheita ja mauttomia vaatteita.. Toki muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Ja niimpä! Ihmisillä on joku pakkomielle luokitella toisiansa? Ja voi paljon kiitoksia päivän piristyksestä!:))

    Tebbs: Samaa mieltä oon! Hyvin kiteytetyt tärkeät asiat parissa lauseessa. :)

    Miia: Jees, mä en ensinnäkää tajua että miks ihmeessä kaikille on nii tärkeetä muitten ihmisten seksuaaliset suuntautumiset? Ja just tällee, ne luulee olevansa parempia ku haukkuu muita. Säälittävää.. Kiitos, oon kyllä aina tulevaisuudessakin oma itteni:) Hahah, mä oon aina ihaillu semmosien truuuuuemojätkien tyyliä:>

    Anuu: Kiitos paljon! Ei saiskaan, ihan typerää:/ Kiitos!:)

    Reetta: Kiitos, ois ihan hirveen tylsää jos jokainen ihminen ois just samanlainen, siihenhän tää maailma menis jos kaikille erilaisuuden pelkääjille annettais valta.

    Lotttaaa: Niimpä, en haluu yleistää, ei koske kaikkia suomalaisia, mutta suuri osa on just niiiin ärsyttävän ahdasmielisiä.. Voisin pitää vaikka kakstuntisen puheen tästä aiheesta:D Mut jep, kiitos paljon!!:)

    Hanna: Niimpä, se mua just tässä ärsyttää! Ei "homo" kuuluis olla mikään haukkumasana, yhtä hyvinhän samalla paikalla vois olla "hetero" tai "bi". Siitä on varmaan tullu haukkumasana just siks, että suuri osa suomalaisista miehistä ja pojista on nii "äijiä", tai jotain, että kukaan heistä ei halua tulla kutsutuks tällä sanalla. Kiva jos tykkäät:) Jatkan samailla linjoilla ´til the end of my life:>

    Anonyymi7: Niimpä, ois ihan sairaan kuivaa ku maailmassa ois vaan miljardeja samanlaisia tyyppejä.. Ja voi paljon kiitoksia!:)
    Ja niin, Raamattussahan sanotaan vaan "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisten kanssa maataan". Siis tonhan voi tulkita miljoonalla eri tavalla! Se voi esimerkiks meinata, että naiset saa kyllä "maata" naisen kanssa, sitähän tossa ei kielletä, mutta sehän kieltää myös että nainen ei saa maata miehen kanssa. Miten sen vaan haluaa tulkita. Ja ei se mitään, just hienoa että tullaan kertomaan omia mielipiteitä!:) Ja kiitos vielä tosi paljon:)!

    VastaaPoista
  21. (Tässä jatkoa vielä, ei voinu lähettää yhteen pötköön:D)

    Sara: Kiitos, hyvä jos pisti:)

    jessiccca`: Ihanaa kuulla:)!

    Fiktio: Jep, ja nythän voi tolle erilaisuuden kitkemiselle ottaa tosi hyvän ajankohtasen esimerkin, Venäjällähän halutaan poistaa emotyyli katukuvasta kokonaan lakialoitteen avulla. Ja vielä se, että osa nuorisosta ottaa esimerkkiä tämmösistä ääripään herroista, kuten just Hitleristä. Eikö kaikki vois vihdoin tajuta, että ihmiset ei oo, eikä tarvikkaan, olla samanlaisia! Ois jo aika.

    Ja niimpä! Mä voin luvata sen, että kasvatan mun lapset niin, että ne ei jatka tätä ahdasmielisyyden kierrettä.

    Ja oikeessa oot, Jumalahan rakastaa kaikkia ihan yhtälailla. Kiitos kommentista:)

    Anonyymi8: Noh, mä en ymmärrä. Mun mielestä samaa sukupuolta edustavilla pareilla on ihan sama oikeus mennä naimisiin kuin heteropareillakin.. Pitää muistaa että rakkaus on aina lahja, ja sitä ei kirkko ainakaan voi kieltää.

    VastaaPoista
  22. Älä anna niitten muitten dissata sua, varsinkaan yläasteelaisten. Mutta helppohan se näin on sanoo, se on oikeesti tosi vaikeeta estää :--/
    Outoa, miten joku jaksaa koko ajan haukkuu jotakin. Niillä ei varmaan elämässään oo mitään vikaa -,- Mutta voin kyllä sanoo, että Kokkola on niin epäoikeudenmukainen paikka, siellä 1. Ihmiset ei ikään tykkää tutustuu muihin 2. Siellä erilaisuus ei ole rikkaus

    VastaaPoista
  23. Anonyymi9: Noo estäisin jos voisin, mutta ku dissaajia on meiän koulussaki kymmeniä niin se on vähä vaikeeta. Ja mäki ihmettelen samaa, en mä ainakaa niinku monta vuotta jaksais jotai haukkua, vaikka ois kuinka hirvee into. Ja 1 ja 2 on molemmat erittäin totta.

    VastaaPoista
  24. osuit ihan asian ytimeen! mulla menee kanssa toi pahasti ymmärryksen yli kun kehotetaan olemaan oma itsensä jnejne. ja mitä siitä sitten saadaan.
    hitsi kun sanoit kaiken mitä olisin tästä tismalleen halunnut sanoa... ehkä ne haukkuvat lapset joskus oppii, tai sitten ei.

    ja muuten ihana kuva susta ja maijasta! :-)

    VastaaPoista
  25. ois niiiiin mahtavaa tutustuu sunlaiseen ihmiseen! Ois ihanaa ku ois semmonen hyvä kaveripoika joka ymmärtää muodin päälle ku muijjat on niin helvetin kaksnaamasia yms. :D ihkutan sun blogii <3

    VastaaPoista
  26. Anonyymi10: Niimpä, siinä ei oo mitään järkee. Ja noh, veikkaan että aina löytyy tämmösiä haukkujia, on aina löytyny, mutta toivottavasti ees suurin osa vähän viisastuis. Kiitos paljon:)

    Anonyymi11: Heheh voi kiva:)♥

    VastaaPoista
  27. Tosi hyvä ja ajankohtainen postaus, en ymmärrä niitä jotka pilkkaa homoja koska mitä pahaa ne homot on niille kiusaajille tehny? -ei mitään, muuta kuin olleet omia itsejänsä ja sehän on näköjään hirveä rikos!?... Mut varsinki ylä-asteikäiset on kai vaan niin kypsymättömiä ettei ne tajua pitää turpaansa tukossa? Jos kerta on joku vitun ongelma niin pitäis sen ees omana tietonaan eikä pilais toisen elämää kommenteillaan.

    VastaaPoista
  28. Anonyymi12: Niimpä, ei ne oo tehny yhtään mitään. Suomessa ei voi edes pukeutua yhtään omaperäisesti, taikka olla mitenkään muutenkaan erilainen, niin homoillahan sitten vasta onkin täällä huonot oltavat.. Ärsyttävää.

    VastaaPoista
  29. mäkin oon joutunu kestämään samanlaista haukkumista. tosin en noin pahaa kun sinä.. kyllä siinä väkisinkin menee sellaseen tilaan että "apua? mikä mä oon?" vaikka tietääkin tasan tarkkaan :D toivottavasti tajusin mitä yritin selittää?! :D hyvä blogi muuten :) ja mun mielestä pukeudut ihan hienosti. ei kaikkien tartte olla samanlaisia, eikä pidäkään. itsekin oon vähän erilainen ja jotkut vihaavat sen takia. eivät kuitenkaan tiedä totuutta, kun tuomitsevat ulkonäön tai ujouden yms perusteella... :)

    VastaaPoista
  30. Anonyymi13: Jep, tajusin erittäin hyvin. Voiskohan olla, että jos ihmiset tarpeeks kauan haukkuu sua joksku, vaikkapa rumaks, tai no mikä tahansa muukin käy tohon tilalle, nii alkaakohan sit ite vähitellen ajattelemaan kans samalla lailla? En tiiä, epävarmuutta siinä ainaki syntyy. Ja kiitos:) Tärkeintähän pukeutumisessaki, ainaki mun mielestä, on se että tuntee olevansa oma itsensä, jos tuntee sen, ni sitte ei todellakaan kannata välittää muiden mielipiteistä. Jatka eteenpäin just sellasena ku oot!:)

    VastaaPoista
  31. hyvä kun ymmärsit! :D juuri tota tarkoitin! :)

    VastaaPoista
  32. älä välitä oikeesti mitä ne toiset susta ajattelee. paras vaan ku oot oma ittes ja annat tommosten pentujen jäädä omaan arvoonsa, sillä ne näkee et ne ei saavuta semmosella haukkumisella mitään. ittelläki on semmosta pientä haukkumista ollu tässä parin vuoden aikana ja siitä on selvitty sillä että ei vain välitä :) ootko muuten huomannu ettei melkeempä kukaan huutele jos hän yksin kävelee sua vastaan? tyypit vaan haluu esittää kovaa kavereillensa!

    VastaaPoista
  33. en ymmärrä mikä ongelma joillaki on haukkua homoutta. mun mielestä se o iha normaalia ja saa olla millane ite vaa haluat. ja mun mielestä oot söpö ja sulla on ihana blogi ja ihana tyyli joten kaikkea hyvää sulla <3

    VastaaPoista
  34. Anonyymi14: :)

    Anonyymi15: No en mä yleensä välitä, mut joskus se menee vähän yli.. Tai sillon ku mennään haukkumisessa tosi henkilökohtasiin asioihin. Ja oon huomannu, KUKAAN ei oo koskaan yksin ollessaan huutanu tai sanonu mulle mitään pilkkaavaa tms! Hauskin juttu oli kun yks tyyppi uhkas hakata mut, mut sittepä samainen jätkä tuli vastaan vielä samana iltana, olin kaverin kans kaupungilla ja huusin että eikö se hakkaakkaan mua, se ei ees vastannu tai ei huomioinu ollenkaa:D Pliis:D

    Anonyymi16: Niimpä, ja varsinkin kun satun olemaan hetero. Kiitos♥

    VastaaPoista
  35. Anteeks nyt etukäteen tää kommentti on varmaan hieman loukkaava mut ei itseasiassa ole sitä muista se. Elikkä täs nyt vahingos jotenkin ihmeen kaupal päädyin tänne sun sivulle ja rupesin lukemaan en ny tiiä miksi noh ihan muuten vaan näit sun juttui tääl. Älä nyt suutu mut jos näkisin sut kadulla ni "leimaisin" sut varmaan homoksi mut sehän olisi vaan mun mielipide ja "järkevänä" pitäisin sen omana tietonani, mut joo maailma on täynnä ihmisii jotka on vastaan kaikkee sitä mitä ei itse edusta ja osa niistä jotka on voimakaimmillaan jotain vastaan esim nyt tätä "homoutta" niin voivat jopa "suojella" itseään sanomalla nyt esim sua homoksi tuol kadul. Elikkä mitä täs haen takaa ni on se et ihmiset nyt sattuu olee luonnostaan "kusipäitä" koska kaikki yrittää vaan "elvistellä" omalla olemuksellaan ja "myydä" itseään muille omilla teoillaan. Ja hei jos mult ny joku kysyis oonks mä homo ni vastaisin mikä se on, onks se joku uus alakulttuuri mihin sä kuulut? sillä uskon siihen et jokainen "ihastuu, rakastuu" ihmiseen ja vasta sukupuoleen sen jälkeen harvalle vaan tulee sellaiset olosuhteet että "rakastuisi" samaan sukupuoleen, ehkä 20 vuoden pääst onkin niin että "heterot" on ne niin sanotut "oudot" ihmiset. Ite oon tuntenut molempien sukupuolten hyvät/pahat puolet ja oon "päättänyt" et ehkä me miehet ollaan vaan liian yksinkertaisia siksi oon tällä hetkellä enemmän kiinostunut naisista mut se nyt ei sinälläänsä liity tähän mitenkään ja nyt tarkemmin ajateltuna en tiiä miks mä sul mittään kirjotin mut joo kivaa tekstii sul on yks neuvo jota itse pidän aina mielessäni; kaikkia ei voi mielyttää joten mieti mitä sanot ennen kun sanot jotain ja sen jälkeen kun olet sanonut jotain "väärää" mieti uudestaan ja naura ääneen. Jatka kirjottamist, ehkä eksyn tänne uudestaankin.

    VastaaPoista
  36. Jesse: No ei musta tuo ollu loukkaavaa vaan ihan asiallista. Mutta en ees tiiä miten vastaisin, koska tuo kaikki on niin totta. Ja saattaa just olla noin että kun ahdasmielisyys hiljalleen hälvenee, niin ei ehkä enää puhutakkaan heteroista, homoista ja bistä, vaan jokainen saa rakastua ihan keneen haluaa. Nyt kun alkaa miettimään, niin jo lapsenahan sulle luodaan tietyt luulot maailmasta. Esimerkiksi että mies ja nainen kuuluvat yhteen, ei mies ja mies tai nainen ja nainen. Ajan nyt sitä takaa, että jos tämmöstä tietoa ei sun päähän sullottais jo pienenä, niin rakastuisit ihmiseen, etkä sukupuoleen. Muutenkin homous on niin laajasti vihattua, että mieli ehkä sulkee pois "automaattisesti" suurimmalta osalta sen mahdollisuuden että rakastuiskin samaan sukupuoleen? Okei meneeköhän nyt liian vaikeeks.. Mutta, kiitos kommentista, jatkan:)

    VastaaPoista
  37. En tiedä miten sun blogiin eksyin , enkä tunne sua mutta tähän oli pakko kyllä kommentoida ! eli : kyllähän sä vähän erilailla pukeudut ku muut mut se on sama asia ku jos olisit emo tai joku muu tällane . mitä väliä on miten joku pukeutuu tai laittaa hiuksensa ? ja vaikka olisit homo nii mitä sekää haittais ? en ymmärrä näitä ihmisiä jotka ei voi sietää homoja o: mun mielestä sä pukeudut kivasti ja saat pukeutua iha miten haluat ja laittaa hiuksias ja tehdä iha mitä vaa haluat ! :)
    ps. sulla on tositositosi kiva blogi <:

    VastaaPoista
  38. valery: Kiva vaan että kommentoit:) Ja niimpä, muita vaan jotenki haittaa hirveesti se mitä oon, vaikka ei sillä pitäis olla oikeesti kellekkään mitään väliä.. :D Ja voi kiitos paljon, piristit päivääni♥ :)

    VastaaPoista
  39. ihan totta vaikka eksyin tänne blogiis vaan vahingossa, niin en muista, millon oisin lukenut noin järkevää tekstiä ja tuon ikäiseltä. mää todellakin rohkasen sua pukeutumaan miten pukeudut ja olemaan minkälainen olet. sää ajattelet tosi järkevästi ja ihailtavasti, ja on tosi hienoa, miten sää uskallat ilmasta nää asiat kaikkien ihmisten eessä blogissas! mahtavaa, keep it on! :)

    VastaaPoista
  40. Anonyymi17: Voi kiitos paljon! Todellakin tuun olemaan aina oma itseni, pukeutua niin ku musta itestä tuntuu hyvältä, ja pitää omat mielipiteeni. Mutta kiitos vielä!♥

    VastaaPoista
  41. En voinu muuta ko itekkin tulla tänne kommentoimaan, meinaan sä vaan puhut niin asiaa. Ei se ihmisen "paremmuutta" mihenkään muuta vaikka oiskin homo- tai biseksuaali. Ite oon kuullu et oon lesbo tai huora vaan sen takia että joillekin tuli ilmi et tykkään molemmista, enkä kato ihmisen sukupuolta vaan luonnetta. Mut enää sitä en onneks niin paljon kuule, tai sitten en vaan jaksa reagoida siihen ollenkaan. Mut tää oli tosi asiallinen postaus, nostan sulle hattua et uskalsit tuoda oman näkemykses julki ! (: ja tykkään sun blogista muutenki, jatka samaan malliin !

    http://kingimidenvaltakunta.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just niin, osa ihmistä, varsinki täällä Suomen maassa, on niin kapeakatseisia että se on ihan hirvittävä kauhistus koko ihmiskunnalle jos joku on homoseksuaali, biseksuaali, tai edes mitenkään muuten valtaväestöstä poikkeava. Veikkaan että sunkin tapauksessa, ihmiset jotka sua haukkuu, pelkää vaan sitä sun ns. "erilaisuutta", vaikka tosiasiassa se on hyve. Mun mielestä ihminen saa rakastua vapaasti mieheen tai naiseen omasta sukupuolesta riippumatta. Kuitenkin, sukupuoli ja keho on vaan ulkoisia asioita, ja sitähän sanotaan että sisimpään todella rakastuu, niin mitä ihmeen väliä sitten sillä on, että kuuluuko ulkokuori miehelle vaiko naiselle?

      Mutta kiitos kovasti sulle!♥

      Poista
  42. ei hitto anteeks oikeesti mut sun pukeutumis tyylistä + hius ni saa sellasen käsityksen et oot homo eihän sinä mitää pahaa ole mutta kummskin susta ei uskois et oot hetero.... =)

    VastaaPoista
  43. Homous on jokaisen oma valinta kyllä sää nyt saatana voit päättää panetko miestä persereikään vai et

    VastaaPoista
  44. Homo vai hetero? Tää voi olla jollekkii vaikea asia. Mua auttoi tää teksti. http://www.kotipetripaavola.com/homoseksuaalisuudensynty.html

    VastaaPoista
  45. kyl muoki haukuttiin homoks alasteella no en kyl tiedä miten tää liittyy tähän mutta oon kyl oikeestikkin homo tajusin sen ku oli 7luokal:P ja nykyään mua ei enää haukuta ku jos haukkuu homoksi niin siihen voi vastata ihan vaan mitä sulla sit on homoja vastaan:D se hiljentää sen haukkujan heti.

    VastaaPoista