torstai 9. kesäkuuta 2011

Fashion isn´t just expensive clothes, it´s much more than that

Mua alko jotenki ärsyttää se, että useat ihmiset näköjään aattelee et "tyylikäs ei voi olla ilman kalliita vaatteita". Jos sulla ei roiku Vuittonin laukku kädessä, Pradan lasit päässä ja Guccin kengät jalassa, sä et ole tyylikäs. Sä et ole mitään. Mä en tajua.

Myönnetään, olin mäki ennen just sellanen, et piti olla merkkivaatteita, ja paljon. En voinu sillon ees kuvitella astelevani esimerkiksi H&M:n liikkeeseen ja ostavani 15euron neuleen. Ei, sen piti olla Hilfigerin tai Lacosten, ja hintaa piti olla minimissään se 100euroa. Muutenhan se olisi naurettavaa.

Nykyään oon kuitenki tajunnu, et vaatteen tai asusteen merkki tai hinta ei tarkota et se ois tyylikäs. Kuitenkin, jos tarkasti kattoo, ni melkeen mun jokaisessa asussa on joku kalliimpi vaate tai asuste. Kuten tässä asussa D&G:n kaulakoru (jonka ihana Maija muuten toi Italiasta:)).

"Tän pitäis olla H&M- blogi" "Vittu hauskinta on, et toi jätkä ei osaa yhtää pukeutuu, kaikki jotai h&m" Mun mielestä se, et osaako joku pukeutuu vai ei, ei todellakaan riipu siitä et minkä merkkiset vaatteet sulla on päällä. Jotku suunnittelijatkihan taikoo kaikenlaisia uskomattomia luomuksia ihan vaan käytetyistä vaatteista. Muutenki vaatemerkeillä "mässäily" on vaan tyhmää. Se on kiva, jos sulla on esim. joku kiva koru, ja sen merkki vilahtelee aina välillä, sillee et sen huomaa. En nyt haluu kenenkään tyyliä arvostella, mut pliis, jättäkää ne WESCit jo sinne vaatekaappeihin. Se juttu meni jo. :p
Tästä tuli tällane hirvee avautumispostaus, toivottavasti en loukannu ketää:D? Koska ei ainakaa ollu tarkotus, kerroin vaan omii mielipiteitäni. 
Neuletakki, raitapaita, shortsit, kengät ja aurinkolasit H&M
Niittirannekorut Cybershop
Kaulakoru D&G

Nyt lähen biitsilleeeee, viettäkää kaikki oikein ihana kesäpäivä(=

28 kommenttia:

  1. oon niin samaa mielt sun kaa =). ite ostan kaikki vaatteet kirppareilta, ja ihan vaan sen perusteel et ok tää on kivannäkönen. ei niiden mittää merkkirättei tarvi olla =)

    kivoja kesäpäivii sinneki!

    VastaaPoista
  2. ......mun mielestä Vuittonin laukut.... on aivan hirveitä. Arvostan H&M:ää ja muita normaaleja kauppoja! En osaisi edes elää merkkivaatteet päällä, tulis orpo olo. >D

    VastaaPoista
  3. iha jees blogi ja kivoi asui, mut jos keräisit vähän läskiä/lihasta esim jalkoihin niin näyttäisit paljon paremmalta :)

    VastaaPoista
  4. Vitun köyhät. Mulla on aika vähän mitään merkkivaatteita koska melkein kaikki kläädyt on mittatilaustyönä Italiassa teetettyjä. Mulla on siis noin 40 120€ paitaa. Ne on sieltä halvimmasta päästä sukkien (60 paria, 40€/kpl) ja boxereiden (50 paria, 70€/kpl) kanssa. Farkut maksaakin sitten jo 300-400€ kappaleelta, niitäkin mulla on semmoset 15 paria. :) Kengät on varmaan kalleimmasta päästä arkikäytössä olevien vaatteiden suhteen, yks pari maksaa kevyesti 700 euroa (Mulla on 9 paria jatkuvassa käytössä, sit vielä 7 juhlatilaisuuksiin ja neljiä en enää käytä). Sit vielä yläosat, eli neuleet ja sen semmoset maksaa viitisensataa euroa kappaleelta. Sit kaikki korut ja muut asusteet on joltain isoilta suunnittelijoilta, esimerkiks kello on Patek Philippe (70000€).

    Vituttaako nami nami? Oikeesti, menkää vittuun niitten saatanan hooämmienne ja kirppareidenne kaa, mitä vittua? Jotain kiinalaisten 6-vuotiaiden tekemiä rättejä jotka nukkaantuu pilalle ekalla pesulla ja ne paperinohuet paskat varmaan repiytyyki jostain vitun kosketuksesta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kun isi ja äiti maksaa - ellei jopa sossurahoilla ostella, joka on toisten ihmisten raatamat varat. Haista sä paskaa, mulkku, tunge se Vuitton, Gucci, Prada, D&G niin kauas perseeseen, ettei edes Sherlock Holmes löydä niitä, ihan sama miten elementaarista sen metodit on.

      Poista
  5. iidaer: Samaa mieltä sun kans:))
    Honeymelon: Niimpä:D Ja vielä ku kaikenlaiset tenut raiskaa Vuittonii feikkilaukuillansa, ni menee ne viimesetki arvostuksen rippeet siihe merkkiin:D
    Anonyymi: Heh, helpommin sanottu ku tehty..:D
    Anonyymi: Ei millään pahalla, mut jotenki aika säälittävää tulla tänne leijuun tollasilla. Jos sulla on noihin varaa, ni sit on, not my problem, mut jos mulla ois, ni ei mulla ehk ekana tulis mielee tulla leijuun johoki random blogiin? Mikäli tää ei sit oo trollaus:D Oot kai joku porvarilapsi, pilalle hemmoteltu:D Jotain rajaa kuitenki hei tolla ylimielisyydellä, iha sama kui paljo sulla on rahaa, ni se ei tee susta yhtää parempaa ihmistä, kai sen tiesit?

    VastaaPoista
  6. Ah, kateellisuus... Tuo Suomalainen kansantauti. Onhan se ihan totta, että lähestulkoon kaikki noista yllämainituista on vanhempien rahoilla ostettu. Oon vaan puoliks suomalainen ja en asu täällä vakituisesti. Koti on Kaliforniassa ja mun isä omistaa yhtiön jolla pyyhkii aika helvetin hyvin. Luultavasti tuun perimään sen kun isä siirtyy eläkkeelle, mutta mä varmaan vaan myyn sen (kys. yhtiön on arvioitu olevan arvoltaan noin 800 miljoonaa euroa).

    Enkä mä nyt mistään paremmuudestakaan puhunut. Ihminen mäki vaan oon mutta vituttaa, että sä kuvittelet olevas joku vitun muotiguru ku oot "kasvanu" WESC-boomista ulos ja ootki tämmöne tosi "tiedostava nuori" kun käytät vaan Henkkamaukan viittoja. Mua ei paljoa kiinnosta mitä muut pitää päällään ellei se nyt sit vaan oo jotenkin oivaltava kokonaisuus, muuten ihan sama onko vaatteet halpahallista vai just siellä Italiassa teetettyjä. Tietenkin vielä tilanteesta riippuen et jos tulee johonki linnanjuhliin reikäsissä Tarjoustalon farkuissa ja jossain isän vanhassa paidassa niin sit tietenkin paheksun.

    Mut H&M:mästä vielä, ne vaatteet on oikeesti ihan kuraa. Muutenki aivan vitun eettistä pistää jotain esikouluikäsiä parsimaan kasaan sun vaatteitas viidentoista sentin tuntipalkalla 14 tunnin työpäivinä.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi: Kateellinen en oo, oon iha tyytyväinen mun elämään, vaik mulla ei mtn miljoonia ookkaa:D Ja no hieno homma jos omistaa. Siis isin rahoilla ostettuja kamoja on iha turha hehkuttaa, ja muutenki hei cmon. Ja sä et ny tainnu ihan tajuta mun postauksen pointtia:D Se ei ollu että "Ostakaa kaikki H&M vaatteita, ÄLKÄÄ MISTÄÄN MUUALTA!!!!" Meinasin vaa sitä et oon päässy siitä brändikuumeesta pois. Ja tuskimpa ne sunkaa "mittatilaustyönä" tehdyt vaatteet mitään maailmaa mullistavia on. En jaksa uskoa. Hintaa vaan riittää.

    Ja missään vaiheessa en oo mun mielestä esittäny olevani mikää muotiguru? En vaan voi oikeesti sietää ku joku tulee WESCin paidassa/hupparissa vastaan niin ihkuna et PLIIS.

    Ja älä ala mistää eettisyydestä jauhaa, oikeesti JOTAIN RAJAA. Aatteleppa vähä, sä ostelet 700euron kenkiä tosta noin vaa, jos aattelisit eettisesti ni antaisit ne rahat hyväntekeväisyyteen huono-osasimmille, nälkää kärsiville lapsille Afrikassa jne. Ja itse tyytyisit vaikkapa 200euron kenkiin.

    Ja turha alkaa nyt päteen enää mitään, koitin sanoo asiani mahdollisimman selvästi, jos tajusit:D

    VastaaPoista
  8. Ne mun 700 euron kengät ei oo keneltäkään pois, mut se et sä ostat H&M:stä kläädys tukee sitä et lapset kehitysmaassa ei meekkään kouluun vaan tekeeki sitten siellä tehtaalla 14 tunnin työpäiviä.

    PS. Mun isä myös harrastaa hyväntekeväisyyttä. Teiän perhe tuskin harrastaa. Ei siinä mitään mutta sitten on ihan turha valittaa mulle. Itse asiassa voinpa vaikka ehdottaa sille et seuraavat kaks miljoonaa öröö hyväntekeväisyyteen menee vaikkapa koulutukseen ja lapsityövoiman alasajoon köyhissä Henkkamaukka-maissa.

    VastaaPoista
  9. Haluun noi lasit! :D Millonkas meinasit laittaa kuvaa ilman laseja?(:: Mulle ei oo mitään väliä miten kukakii pukeutuu, ei aina tarvii olla merkkituotteita(: itellänikii on esim. turkista ostetut feikit armanin aurinkolasit eikä minuu haittaa :D

    VastaaPoista
  10. Hähhää, mulla on samanlaiset aurinkolasit! Se on H&Mn kirous että bongaat muiilakin samoja vaatteita, kalliimman hintaluokan vaatteissa se riski on tietenkin pienempi.. Ja todella hienoa toi rikas anonyymi, ei voi laittaa minkäänlaisia yhteystietoja, mäkin voin anonyyminä sanoa olevani Paris Hilttonin chihuahua.

    VastaaPoista
  11. Niin, Santeri, ei sun mua tarvitsekaan uskoa. Asian olisi varmaan saanut perille ihan vaan sanomalla, että typerää kuvitella olevansa jokin fäshönekspert heti kun lopettaa merkeillä liitelemisen ja siirtyy Hooämmän perusraitaan ja sen semmoiseen. Myös, H&M nyt ei vain todellakaan ole mitenkään eettinen ketju, sanonpahan vaan. Ehkä vähän turhaa tuo taustojeni selitteleminen mutta kyllä se jonkinlaista uutta näkökulmaa asiaan varmaan antaa. Miksi minun pitäisi häpeillä varakkuuttani? Mulla nyt vaan on ihan tuhottomasti rahaa, ja sitten kun perin faijan ja mutsin niin on ihan käsittämättömän tuhottomasti rahaa. Ja helvetin hyvältähän se tuntuu. Tuossa ekassa viestissäni nyt varmaan sitä leijumisen makua olikin mutta se oli aikalailla harkittua, että saisin vastauksen jossa olisi jotain makua ja hajua eikä pelkkää myötäilyä.

    VastaaPoista
  12. Mä en jää tänne enempää rittelemään, mutta jotenkin tuntuu tyhmältä sanoa jotain anonyymille, kun se voi olla vaikka naapurin pentti. Ja musta tuntuu että ihmiset eivät lopeta H&Mstä ostelua siksi että sanot niin ja mainostat rahojasi, Henkkamaukka on yhtä eettinen kuin muutkin saman hintaluokan vaateketjut. Mutta kaikilla ei yksinkertaisesti ole varaa merkkivaatteisiin jotka ovat ajattomia ja kestävät pitkään hyväkuntoisina.
    PS. Olisit uskottavampi jos et olisi Anonyymi.

    VastaaPoista
  13. No en nyt todellakaan lähde tekemään mitään blogia miljonäärin elämästäni vaan siksi, että voisin todistella pikkuhairspray-Santerille paljon mulla on rahaa kun tarkotus oli vaan sanoa, että turha ulista siitä mitä muut pitää päällään kun se tuskin ketään muuta kuin itseään kiinnostaa.

    Hyvää jatkoa.

    VastaaPoista
  14. jocce: Tuolla aiemmassa postauksessa ( http://a-boy-with-no-name.blogspot.com/2011/06/sun-blinds-my-eyes.html#comments ) on jo yks kuva ilman laseja+ sit noi päättärikuvat:) Mut laittelen täs joku päivä:D Ja niimpä, tolla rikkaalla anonyymillä tuntuu olevan jotain henkilökohtasesti H&M vastaan:D
    Santeri: Hahah samiksiiiiiiiiiiiiii:D Ja NIIMPÄ, toi on kuitenki joku yksinäinen nörtti jolla on tylsää.. Ja vaikkei oiskaan ni onhan toi säälittävää tulla tänne leijuun rahoillansa:D
    Anonyymi: Jätkä hei, pienenä vinkkinä, raha ei oo kaikki kaikessa. Jotenki ymmärsin tosta sun kommentista et haluaisit jo että sun porukat kuolis et perisit ne. Aika järjetöntä. Ihmettelen todellaki jos susta kukaan tykkää, noitten kommentties perusteella oot uskomattoman ylimielinen, ei raha susta meitä parempia tee. Ja oishan se tosiaan ihan kiva saada jotain näyttöä siitä ettet oo just vaikka se naapurin Pentti:D

    VastaaPoista
  15. ajattelempa nyt tulla vähä piristää sun päivää tähän :) kaikkia noita kommentteja en jaksanu lukea, mutta ajattelen nytte ilmasta mun oman mielipiteen (tuskin kiinnostaa mut silti, en osaa olla hiljaa :D) mä en tajua mitä kiksejä noi toiset anot tai ano saa tulla leijuamaan tänne sen rahoista blaablaablaa... luoja että maailmas on noloja ihmisiä. mä tykkään ihan hirmuisasti tästä blogista ja oon aivan rakastunu suhun ja sun tyyliin! siis ihan mahtavaa, että uskallat olla ite just sellanen ku oot! mä oon itse vaan liian tavallinen, massaan kaatunut teinityttö/naisenalku... mutta jatka ilosesti eteenpäin dissaajista huolimatta, kyllä sulla lukijoita riittää ;)

    VastaaPoista
  16. mun mielestä on tosi hienoo et puolustat omaa mielipidettäs. oon täysin samaa mieltä; tyylikäs voi olla ilman merkkivaatteitakin. mä ostan kans omat vaatteeni h&m:ltä, seppälästä ym. cittarista ja maxistaki oon löytäny tosi kivoja paitoja ja housuja ym. :D

    voin sanoo iha suoraan et mua kauhistuttaa joskus ostaa jtn 24€ t-paitoja. se on iso raha mulle. antaa ihmisten ostaa vaatteensa mistä haluaa, kaikki oman budjetin mukaan. mut sillä ei tarvi tulla leuhkimaan jos sattuuki olemaan joku iha helvetin rikas, toisilla ku ei välttämättä oo rahaa ostaa uusia vaatteita ku kerran vuodessa jos niinkää usein.

    ja btw, on mahtavaa miten jaksat tätä muiden kommenteista huolimatta. kaikilla on oikeus olla kiinnostunu haluamistaan asioista ja kaikilla on oikeus näyttää se!

    VastaaPoista
  17. Vaikka tossa viimesimmässä viestissä vinkkasin jo vähän, että tämä "avautuminen" jäisi nyt tähän niin pari epäkohtaa oli kuitenkin pakko korjata.

    "Jotenki ymmärsin tosta sun kommentista et haluaisit jo että sun porukat kuolis et perisit ne. Aika järjetöntä. "

    No en todellakaan halua, että vanhempani kuolevat. Aika törkeää johtopäätösten vetämistä. Se nyt vaan on niin, ettei isäpappa jaksa enää kauaa töitä tehdä ja siirtyy eläkkeelle jolloin minä ainoana lapsena perin vähintään huomattavan osan hänen yhtiöstään. Ikävä tosiasia on myös se, että vanhempani kuolevat ennen pitkää. En minä sille mitään voi ja asiat nyt vain tulevat menemään siten, että minä ne rahat perin.

    "Ihmettelen todellaki jos susta kukaan tykkää, noitten kommentties perusteella oot uskomattoman ylimielinen, ei raha susta meitä parempia tee."

    Tähän taisinkin jo vastata, että eipä teekään. Sanon sen vielä uudestaan: Raha ei tee minusta teitä parempia. Olen kyllä todella ylpeä rahoistani, ihan samalla tavalla kun toiset ihmiset ovat ylpeitä isänmaastaan ja toiset seksuaalisuudestaan, mitään näistä ei kuitenkaan saa itse valita.
    Totta ei myöskään ole se, etteikö kukaan minusta pitäisi. Ystäviä minulla on varmaan about saman verran kuin sinullakin, kourallinen hyviä ja vähän enemmän sitten pelkkiä tuttavia. Olen myöskin alkanut seurustelemaan tytön kanssa (ja tämä ei vielä tiedä mitään perheeni varallisuudesta).

    "Ja oishan se tosiaan ihan kiva saada jotain näyttöä siitä ettet oo just vaikka se naapurin Pentti:D"

    Valitan, mutta näyttöä ei tule. Minulla ei ole mitään mieltä alkaa todistella jollekin tuntemattomalle miksi minun isälläni on ihan vitusti massia, ei sinun olisi edes tarvinnut tietää sitä jotta viestini olisi mennyt läpi.

    Hyvää yötä.

    VastaaPoista
  18. Anonyymi: No piristithän sä, ja todellaki kiinnostaa(= ! Ja oon samaa mieltä, jos mä oisin joku iha hirvee rikas ni en mä muille siitä tulis leijuun:D Lapsellista vaan. Heh kiitos, tollaset sanat lämmittää oikeesti:) Ja, no jos rehellisiä ollaan, ni joskus ei oo helppoo olla "tällanen" koska saan kuulla siitä ihan joka päivä, nii täällä blogissa, galtsussa, ku oikeessa elämässäki, mutta ei se mua ees haittaa:D Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja ihanaa kun on tuollanen lukija:)

    Ninna: Niimpä, eihän se, mistä vaatteen on ostanu oo tärkeetä, vaan se et tykkäätkö siitä ite. En mä ainakaa koita mun vaatteilla ja pukeutumisella mitenkää muita miellyttää, ja useimpia en miellytäkkään:D Pukeudun tälleen koska ite tykkään. Ja niimpä, tiiän sellasia tyyppejä joilla ei oo varaa ostaa ees uusia vaatteita, vaan ne hankitaan jostain keräyksistä tai jotain.. Mua säälittää sellanen:( Ja sit toisilla taas on asiat turhanki hyvin. Sori tällanen turha avautuminen taas:D Ja yhdyn täysin sun viimeseen lauseeseen:))

    Anonyymi: Sanon jo nyt etten jaksa mitään hirveetä väitöskirjaa tästä asiasta alkaa vääntään, mutta oisit voinu kommentoida tänne kertomatta uskomattomista rahavaroistas, ni tätäkään kommenttia ei ois tarvittu. Koska mua ei sun rahat liiemmin kiinnosta, ja veikkaampa ettei monta muutakaan joka näitä kommentteja eksyy lukemaan. Ei jakseta tehä tästä mitää hirveetä sotaa, hyvää yötä sullekki:p

    VastaaPoista
  19. Osaathan sä pukeutua! :O
    Liian moni menee tosiaan sen massan mukana.
    Missäs se "lue" -nappula onkaan...? ;)

    http://mangustinblogi.blogspot.com/

    VastaaPoista
  20. mangusti: Heh kiitoksia:) Ja totta:D Se "lue" -nappula tais olla hukassa taas vaihteeks päivällä, blogger kun ei aina toimi niinku pitäis(;

    Kiva toi sun blogi, kävin stalkkaaa:)

    VastaaPoista
  21. Hei tykkään ihan sikana sun tyylistäsi, kiva nähä että jotkut pojatkin jaksaa pukeutuu vähän erilaisemmin : )) Aloin lukemaan, toivottavasti tulee usein päivityksiä! Ja hei ihan btw, kuka ottaa sun kuvasi? :D

    VastaaPoista
  22. ennaa: Kiitos paljon:)! Jaja tuleeha näitä aika usein, parin päivän välein:) Mulla on seuraavaan postaukseen kuvat jo valmiina, mut ne on toisella koneella joka on Kokkolassa, nii postaus tulee sit huomenna(= Ja mun kuvat ottaa Maija yleisimmin, tai siis nää asukuvat:D

    VastaaPoista
  23. Ironian riemuvoitto, puhut tyylikkyydestä ja pukeudut noin. Saattaahan sieltä H&M:stäkin löytää tyylikkäitä vaatteita, mutta sinun kuvissa esiintyvät vaatteet ei niitä ole. Deal with it.

    VastaaPoista
  24. DG ei ole sama asia kuin Dolce&Gabbana. DG on ko. brändin nimellä ratsastava, urbaaniin linjaan perustuva massaketju. Hiukan sama kuin Armani Jeans, tai HIlfiger Denim. Dolce&Gabbana ei edes myy kelloja, tai koruja. Tuotanto taas on omien tehtaiden sijaan keskitetty ulkomaisille halpavoimalla toimiville alihankkijoille. Eli käytännössä D&G on tavanomaista H&M-laatua "brändätyillä" hinnoilla.

    VastaaPoista
  25. Terve. Sun kuvat on käsittämättömän huonoja, tuntuu ku koittasit kopioida muita bloggaajia. En juuri syty vaatteistakaan ja poseeraus on suoraansanoen hirveää.

    Jätä itsesi kuvaaminen pois ja kuvaa vaikka pelkät vaatteet, tai palkkaa joku joka oikeasti osaa KUVATA ja joku joka osaa olla KUVATTAVANA, niin voit jatkaa blogia ilman kovin suurta häpeäntunnetta

    VastaaPoista
  26. Oot sairaan laiha :/ Vähä sit miinusta, en tykkää noista laseista, raybanit sopis sulle :)

    VastaaPoista